lördag 9 juni 2012

Bloggrunda

Jag vet inte vad jag menar med rubriken. Jag borde röra på mig men har endast lyckats ta mig runt på en bloggrunda, kanske. 

Har drömt om en av er som läser min blogg hela natten (det var nog inte hela natten men det kändes så när jag vaknade). Din man skjutsade hem dig till mig. Han såg skitsur ut och rivstartade bilen när han körde härifrån. Sedan stod vi i en skogsdunge och då kom din dotter dit och min Mellan kom också. Då blev vi så glada! Plötsligt stod vi i kö på ett café och min Sambo kom och gav mig pengar för jag hade bara 12 kronor på mitt konto. Vi beställde varma mackor som var dubbla tekakor med ost och skinka emellan. Då kom jag plötsligt på att jag skulle vara på jobbet och att klockan redan var 11 på förmiddagen. Det var ditt fel att jag hade åkt och fikat istället! Jag försökte ringa till min arbetskamrat och förklara men hon svarade inte. Ungefär så slutade drömmen. 

11 kommentarer:

Fru Venus sa...

Det mesta skulle ju passa in på mig, förutom att jag inte är gift ;-) Fortfarande skitväder, blivit "lovade" det fram till kl 19 ikväll...

Maria sa...

Fast hade ni trevligt på fikan i alla fall??

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Det var inte du. Här är det fortfarande uppehåll och varmt. Ingen sol dock.
Maria: Vi hann aldrig börja fika men de där mackorna såg väldig goda ut!

Singelmamman sa...

Men så snopet! Inget fika och så jobb istället. Trist.

Shamrock sa...

Låter stressigt. Var du helt slut efter drömmen eller hade du ork att ta tag i dagen?

nillas liv på pinnen sa...

Ähum, känns som att det skulle kunna vara jag?
Men jag tänker inte stå till svars för att du fikar på din arbetstid!

Knasterfaster sa...

Singelmamman: Det var verkligen snopet.
Shamrock: Jag var uppjagad och sur efter drömmen men jag har ändå orkat göra lite idag.
Nilla: Är din man ofta så där sur?

nillas liv på pinnen sa...

Knaster: Nja, inte ofta, men ibland kan ha vara lite grinig.

Knasterfaster sa...

Nilla: Precis som min. :)

Mika sa...

Åh! Jag trodde bestämt att det kunde vara jag.
Jag gillar fika och tycks ofta hamna i situationer där jag hamnar i onåd hos min chef. Hm. Men till mitt försvar så är det inte alltid mitt fel. Nästan aldrig faktiskt. ;)

mockapocka sa...

Min man kan också vara sur. För att inte tala om mig. Eller föresten så blir jag inte sur. Jag blir mer heligt förbannad.
Dessutom har jag ingen dotter så det var inte mig eller min man det handlade om i alla fall.

Skönt att du vaknade. Jobbiga drömmar har bara en positiv egenskap och det är att man vaknar till slut och då är allt över.