lördag 2 juni 2012

Min fina son

Vi gick på stan igår, min yngste son och jag. Vilken härlig kille det är! Utan knot gick följde han med mig som smakråd i ett antal kärringaffärer. Jag behövde en ny klänning sörrni för jag ska på fest idag. Han ställde upp. Han sa ungefär så här "du borde ha någon annan med dig, typ en tjej men nu har du bara mig". Minsta har öga för vad som är fint. Han hittade en väldigt fin röd och vitrandig klänning med tyll under kjolen och ett litet skärp i midjan men jag fegade ur. Jag brukar inte bära röda klädesplagg. Det blev en stillsam blå klänning med små ljusblå blommor på. Ett riktigt försommarfynd, den kostade endast 99:-. Eftersom klänningen var så billig så fick Minsta köpa en keps som kostade 399:- Det var han värd. Han blev så glad! Vi han prata en del när vi strosade runt på stan. Minsta sa t.ex att han tycker att det är hemskt det som händer i Syrien just nu. Sedan funderade han på varför mammakänguru bär på barnen när det är pappakängurun som har pung. Jag fick veta att det är hemskt viktigt att pappapingvinerna håller hårt i sina äggbarn för om de tappar dem så fryser de ihjäl på direkten. Det visste jag inte!

Nu tycker Sambon att jag ska sätta fart. Zelda har rymt sex gånger från sin utebur på tre dagar så vi måste lista ut hur hon bär sig åt. Nu har hon rymt igen. Hon sitter hon under studsmattan och äter gräs.

8 kommentarer:

Maria sa...

Din son slår an en sträng även i mitt mammahjärta <3

Singelmamman sa...

Minsta både klok och rolig. Och väldigt snäll som följer med dig.
Varför måste du sätta fart? Ska ni på fest mitt på dagen?

nillas liv på pinnen sa...

99 kr till din klänning och 399 kr till Minstas keps, det låter rimligt. Ungefär samma fördelningspolitik som vi har i vår familj. Man gör vad som helst för att hålla sin äggbarn i närheten.

Mina dagar sa...

Mina mammakänslor väller liksom över när jag läser....han verkar vara en underbar "liten" kille!
Nickenyfiken undrar bara vad du ska ut på för kul?
Kram Eva

Min kära far har bott i din stad nu några dagar o ringde o berättade hur fint allt är där o med omnejd.
Hans sambo har guidat ett gäng pensionärer i buss. Nytt landskap varje år. Pappa följer med så han får lära sig nått nytt o hjälpa dom äldre.

Mina dagar sa...

Ha ha...skrattar åt nillas kommentar!
Många är vi nog som har den fördelningspolitiken;-)

Anonym sa...

Det där om pingviner visste inte jag heller!

Malde sa...

Minsta verkar vara en underbar kille! Tycker att han ska fortsätta så. Han slår an strängar i mitt Mammahjärta också.
<3

h sa...

Se "Pingvinresan" underbar film!! :)