fredag 29 juni 2012

Jag tittade ut genom fönstret nyss

Tänkte putsa fönstret i Minstas rum. När jag stod vid fönstret för att inspektera nedsmutsningsgraden så kastade jag en blick ut genom fönstret. Då såg jag att gräset behöver klippas för det når nästan ända upp till fönsterblecket. Om man väntar en vecka till så går det kanske att slå med lie.

Det finns många olika ord. De flesta ord tycker jag om. Sedan finns det vissa ord som får min mage att vilja kränga sig ut in, aladåb t.ex. Det är ett väldigt passande ord för en sådan anrättning.

Lite senare idag är jag bortbjuden på finfika eller afternoon tea som det också kallas. Det är en mycket upptagen kvinna som ärat mig med en inbjudan till sin fashionabla bostad. Jag tror inte hon har hunnit baka och stå i så jag förväntar mig inget exceptionellt.
Lånat bilden på nätet av Arla

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Hahahahaha! :D

Osloskånskan sa...

Ge värdinnan en god nårjeklem från mig, och ha det så trevligt!

Singelmamman sa...

Hälsa den upptagna kvinnan. Ni kanske kan diskutera ett nytt datum och försök till att sitta i ditt kök?

h sa...

Hälsa från mig! :D

Shamrock sa...

oj är ARLA så duktig på att baka

Knasterfaster sa...

Nilla: Hahahahaha! :D
Oslo: Hälsningen är framförd.
Singel: Det blir kanske någon gång efter juli.
Helena: Ok.
Shamrock: Tydligen. :)