torsdag 14 juni 2012

Blasé

Det var en väldigt avslagen, fadd och andefattig avslutning på Minstas skola tycker jag. Kanske det berodde på att högtalarsystemet var underdimensionerat. Jag hörde nästan inte alls vad barnen sjöng. Det var förskoleklasserna och årskurs 6 som stod på scenen. De andra klasserna satt nedanför scenen och lyssnade. Rektorn höll ett kort tal förstås. Hon tyckte att vi skulle leka mer med varandra i sommar. Efter den korta avslutningsceremonin (15 minuter?) så var det gemensam fika i gröngräset. Så mycket gemenskap blev det inte eftersom alla spred sig som rön för vinden. Minsta hittade i alla fall till mig och Sambon där vi satt med oss själva på vår jordgubbsfilt. Vi hade med oss fyllda bagels, kaffe och juice (sambon), marängsvisskex, donuts och Mer (jag). Sambon hade svängt in på Statoil innan han kom till avslutningen och jag hade varit in på Ica. Minstas "riktiga" lärare var inte med på avslutningen för hans son slutade 9:an idag. De andra två lärarna som tillhör Minstas klass hade svårt att bestämma sig för var de skulle sätta sig eftersom att alla familjer var så utspridda.
Men gu så jag gnäller va´? Minsta själv var ju glad! Det var ändå det viktigaste.

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Låter lite jobbigt det där... Så självklart har du all rätt att gnälla.

Malla sa...

jag brukar vara allmänt missplacerad vid såna där tillfällen. Som tur är så brukar det bara vara i kyrkan och sen är det tack och goodbye

Fru Venus sa...

Verkar inte vara mycket till sammanhållning i den klassen :-( Men bra att Minsta var glad :-)

Shamrock sa...

jag gillar oxå MER