måndag 8 oktober 2012

Ännu en fin dag

Gå in här och titta på alla fina bilder från min promenad igår. Jag uppmanar särskilt er som är nyfikna att titta noga.

Till middag har vi ätit en helt vegetarisk rätt. Ratatouille med pasta. Det var asgott, skitgott, jättegott, väldigt gott. Utsökt. Jag har en hang up på att det vanligaste uttrycket för att tala om att något smakat väldigt bra är att säga att rätten var jättegod. Jättegott! Räck upp en hand ni som svarar jättegott när ni får frågan "hur smakar det?" Restaurangpersonal kanske tröttnar på att få höra hur jättegott det är hela tiden (om de jobbar på en restaurang som lagar väldigt god mat alltså för annars så tröttnar de så klart inte. Om de bara får höra jättegott någon gång i halvåret så bör de nog fundera på att byta ut kocken).

Minsta håller på att baka en kladdkaka. Det kommer säkert att bli jättegott försvinnande gott.

2 kommentarer:

Fru Venus sa...

Urgott är mitt vanligaste tror jag.
Kladdkakan skulle försvinna som en västanfläkt om den hittade hit :-) Ska kolla bilderna, kvällskram!

Småländskan sa...

Jag säger också jättegott, när det är jättegott alltså!
Kanonfina bilder! Jättekanonfina bilder...