söndag 14 oktober 2012

Sambon är hemma

Nu är Sambon hemma igen. Jag fick choklad. Strax efter att han kom hem gick jag ut och gick min söndagspromenad som vanligt. Ikväll gick vi gata upp och gata ned och glanade in i radhusfönster. Det är roligt att titta på vad folk har i sina fönster. Många har likadana gardiner som alla hade 1981. De har även lampor med frans. En familj hade piggelinfärgade väggar i ett sovrum. Jag undrar hur de har det med sömnen där.

När Sambon var borta hade jag fantomkänslor på nätterna. Jag låg och irriterade mig på att han låg brevid mig och tog så stor plats. Så brukar jag inte känna när han ligger där på riktigt.

Den här veckan är min jobba-till-19-på-onsdag-vecka. Fredag är min sluta-kl 12-fredag men då ska jag gå handledarkurs hela dagen.

2 kommentarer:

Malla sa...

ja visst är det roligt att kika in i andras fönster :D

Osloskånskan sa...

Jag brukar också kolla i andras fönster, speciellt runt juletider! Då brukar kreativiteten vara på topp hos många, tycker jag.