tisdag 30 oktober 2012

Ha äska!!!

När jag var ett litet knaster älskade jag väskor. Min mormor och hennes väninnor gav mig alla sina gamla handväskor och jag älskade att kånka runt på dem. Gärna flera stycken tantväskor över armen på en gång. När jag fick en handväska i julklapp med tillhörande portmonnä fylld med chokladfyllda guldpengar var lyckan fullkomlig!

Som vuxen har jag haft ett komplicerat förhållande till väskor. Mina axlar år små och sluttande så axelbandsväskor bara kasar ned hela tiden. Axelbandslösa väskor är jag rädd att jag ska tappa bort. Sedan 1989 (lika länge som jag har känt Sambon) har jag varit på jakt efter den perfekta väskan. Jag har inte hittat den. Den väska jag har använt mest genom åren är en liten svart, mer än 20 år gammal, ryggsäck (en Gucci-kopia från Grekland). Jag har ett antal olika sportryggsäckar som jag använder när jag ska på stan för att shoppa t.ex. Förra året fick jag en väska i morsdagspresent. En gång hittade jag den perfekta väskan.

Idag har jag köpt en ny väska! När jag hittade inlägget med "den perfekta väskan" som jag länkade till här ovanför såg jag att väskan som jag har köpt idag nästan är en kopia av den! Jag kan alltså ha hittat den perfekta väskan idag! Jag älskar den redan! Det konstiga är att jag hade bestämt mig för en svart väska men när jag hittade den här bruna väskan så kände jag att det var "min" väska. Önskar jag kunde visa er hur min nya väska ser ut men det går inte att överföra bilder från min mobil. Den ser nästan ut som "den perfekta väskan" som jag länkade till men den är mycket finare.

8 kommentarer:

Singelmamman sa...

Hurra! Underbart att hitta rätt. Själv gillar jag också väskor. Men har inte hittat den rätta ännu.

Anna lever i dag sa...

Ingen väska är perfekt för alla tillfällen. Detta har jag nu börjat förstå, men vägen har varit lång och kantad av timslånga grubblerier... Vi har behov av ljusa till sommaren, svarta, bruna eller varför inte blåa till våra mörka årstider... Väskor till jobbet, och andra väskor till fritiden... Och nu lämnar jag partyväskorna helt åt sidan.
Jag stannar här...

Mer väskor till folket!

Osloskånskan sa...

Det är precis som med skor, man kan aldrig få för många.

Fru Venus sa...

Bra! :-) Hoppas jag får se den nästa gång vi ses!

Shamrock sa...

Vad kul. Grattis till den perfekta väskan. Jag köper väskor då och då men ingen har ännu visat sig vara den perfekta

Malla sa...

Äntligen!! :D

Malla sa...

jo, ang karratävlingen, jag hade glömt det, jag lovar att återkomma i ärendet!

Jenny sa...

Jag hyllar dig. Och din väska!