tisdag 23 oktober 2012

Tyvärr...

 
Nu har jag blivit en rigid principfast medelålders kossa. Ni vet en sådan som jag trodde att jag aldrig skulle bli när jag var yngre. Jag har en princip och den håller jag stenhårt. Jäklar så principfast jag är! Den lyder "jag äter bara fikabröd på jobbet på fredagar". Detta innebär i praktiken att jag bara äter fikabröd på jobbet var tredje fredag eftersom jag slutar innan eftermiddagsfikat de andra fredagarna. Ser ni chokladtårtan på bilden här ovanför? (Den har jag googlat fram). Tänk er en ännu högre chokladtårta, vackert dekorerad med små lila kristyrblommor. En sådan kaka bjöds det på på jobbet idag. Alla som som åt av den sa att det var den godaste chokladtårtan som de någonsin hade ätit. De flesta tog två bitar för att den var så underbart god. Alla pratade om kakan. Alla ville ha receptet utav Helena som hade bakat den. Hon berättade att det var en liter grädde i smeten! Jag åt den inte. Nix, näpp, nej tack, jag står över sa jag. Sån är jag. Hur tråkig som helst. Unnar mig inte ens en liten bit av världens godaste kaka på grund av att jag är principfast. Förstår inte hur mina arbetskamrater ska kunna stå med mig.

5 kommentarer:

Shamrock sa...

jag ska bli sån igen efter helgen

Gafflan sa...

Sån är jag också! Enda skillnaden är att jag jobbar varje fredag och så går jag hem lagom till tre-fikat på jobbet. Därmed inte sagt att jag kan fika hemma men på jobbet är jag principfast. ;)

Anonym sa...

Som jag med godis. Men tarmen suger! Det gör den...

Singelmamman sa...

Jag tycker att du gjorde helt rätt, principer eller ej. Jag tror att jag kan ha ätit den godaste chokladtårtan ever, en gång. Vill minnas att alla vi som åt den då sa så i alla fall. Men det märkliga är att jag inte alls kan få fram hur den smakade. Så det var nog ändå en flyktig känsla. Och de flyktiga känslorna kan jag vara utan.

Malla sa...

fantastiskt tycker jag!!