torsdag 18 oktober 2012

Så var den dagen slut

Om en liten stund ska jag lägga mig och sova i min säng istället för i soffan.

En hemsk dag är till ända. Inte fullt så hemsk som jag befarade men mycket jobbig. Tur jag inte behöver uppleva en sådan här kväll förrän om cirka ett år igen. FÖRÄLDRAMÖTE. Jag gick dit själv utan Sambon (några av er vet vilken bragd det var). Om jag räknade rätt var vi endast sex (6) föräldrar från klassen på mötet.

Innan mötet shoppade jag mig lycklig och pratade mig glad hos Martha Mildred. Jag är nöjd med mina inköp. Så småningom (när jag har en kamera som fungerar) ska ni få se bilder. Önskar jag hade haft råd att köpa de här också. De var underbart sköna. De var i alla fall härligt att vara där och prova plagg efter plagg och dricka gott te och låta timmarna gå innan det var dags att cykla iväg till mötet. På det sättet hann jag inte bli så nervös.

Egentligen älskar jag att gå på föräldramöten, att prata, ha åsikter och komma med förslag men...

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Nu är det väldigt mycket natt. Så sov gott. Men snart är det dag. Och God Morgon!

Nica sa...

Bara sex föräldrar? Oj,det var ingen vidare uppslutning.
Jag gillar inte heller föräldramöten. Hate them!
Fast det senaste var bara gymnasieinfo. Skönt. Inget tjafs, liksom. Och jag visste allt innan. Typiskt :)
Hoppas du sov gott!