fredag 12 oktober 2012

Bok och choklad


Det är äntligen fredag! Ingen har orkat ringa och beställa pizza ännu. Visst är det hemskt att jag är så här trött?!? Borde inte lägga all min energi på jobbet. Har varit på arbete 50 timmar den här veckan. Räknar jag bort mina raster så har jag arbetat i 48,5 timmar. Vem tackar mig för det? Ingen. 

Det hade kommit böcker i brevlådan när jag kom hem. Böckerna beställde jag i början på veckan. En bok till mig (den ni ser här ovanför, Elisabeth Åsbrink; Och i Wienerwald står träden gröna), en bok till Största (Erlend Loe; Naiv Super) och en till Minsta (Erlend Loe; Kurt och fisken). Ikväll blir det bokläsarkväll. I alla fall för mig. Tillsammans med boken ska jag äta lite choklad (jag äter inte fredagschips längre som ni kanske minns). Har läst att min bok ska vara en streckläsningsbok. Har ni läst den?

Sambon är framme på Malta med trasig telefon men han har mejlat mig. Han har två dubbelsängar på hotellrummet. Hur tänkte de då? 

Nu ska jag fråga mina söner om de överhuvudtaget behöver äta någon middag ikväll. 

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nja, den där "Och i Wienerwald..." som sträckläsningsbok, det håller jag inte med om. Tycker den var väldigt omständlig så än har jag inte hunnit så långt.
Skall bli intressant att höra vad du tycker (och du kommer längre än jag...)
Irene

nillas liv på pinnen sa...

Den där winerwalden håller jag också på och läser. Jag är på typ sidan 20, och på tisdag ska den vara utläst för då ska jag på min bokcirkel. Funderar just nu mycket på hur det ska gå till. Jag som har läskramp och allt.

Om du hinner läsa ut den innan tisdag kan du blogga om den, visst?

Knasterfaster sa...

Anonyma Irene: Jag lovar att skriva vad jag tycker så småningom.
Nilla: Nähä?! Finns det någon som heter Karin i din bokcirkel? Det var Karin som rekommenderade bok för mig och hon är med i en bokcirkel.

Singelmamman sa...

Bara titeln skulle kunna få mig att vilja läsa den. Ska bli spännande att höra vad du tycker.

Malla sa...

hoppas böckerna är bra och att magen fick sig lite pizza.
Måste du jobba sådär mkt?

Monica sa...

En bok som jag läste med intresse, den var för mig snabbläst, ,fast kanske var att det berör mig , det kom ju inte så många judar till Sverige under dem åren, men det fanns folk som värnade om dem. (fast det inte var rumsrent i alla salonger.
Denna konstiga inställning som finns hos en del rasister känns igen..är det en vän så är rasismen bortblåst,,konstigt..en bok att läsa och fundera i kring(med choklad mmm!). Jag gillade den. Ha en go helg kram Monca