måndag 29 oktober 2012

Känner mig lite ensam...

Efter att ha umgåtts hela helgen med Shamrock, Fru Venus och Mannen så känns det väldigt tyst och ensamt här i mitt soffhörn just nu. Tack för umgänge, god mat och trevligheter! Jag är lite besviken över att jag inte fick träna mera på det som Fru Venus kallar för "juckmaskinen". Shamrock och jag fick "provjucka" på gymmet igår och jag tror den där maskinen är en riktig bra magdödare. Det var riktigt roligt att spela discobowling, särskilt roligt var det för att det var jag som vann! Det är så sällan som det är jag som är bäst på något.

Skönt att jag har semester idag och imorgon. Har bestämt att jag får slappa fram till kl. 10. Jag har inga stora planer för dagen mer än att jag måste köpa toapapper och lägga på ett brev. Känner mig lite sugen på att baka kanelbullar. Om Största, Minsta, Mellan och flicka S också vill baka så kanske vi gör det. När de har vaknat ska jag fråga dem. Det stormar och far regnblandat snö i luften utanför mitt fönster just nu så det känns inte lockande att göra någon utomhusaktivitet.

Imorgon kommer det en besiktningsman för att kontrollera vår vattenläcka. Det är jobbigt att inte kunna duscha. Jag känner väldigt mycket för en uppfräschande dusch just nu. Konstigt att det ska behöva ta mer än en vecka för Länsförsäkringar att skicka någon för att titta på skadan. Förra veckan duschade jag på jobbet. Sambon, killarna och flicka S duschade hos svärmor i lördags. Svärmor bor cirka 8 km härifrån.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Hoppas att du får en rofylld semesterdag. Jag är också sugen på att baka. Men jag jobbar.

Fru Venus sa...

Njut av dina lediga dagar :-)
Det är lika tomt och ensamt här :-( men jag har i alla fall duschat.

Shamrock sa...

Kan våtservetter vara lösningen?