torsdag 25 oktober 2012

Hedersgäst

Har ni tänkt på vilken stor skillnad det är på betydelsen mellan orden hedersgäst och hedersvåld?

Ikväll har jag känt mig som en hedersgäst. En av två (eller kanske fyra?) hedersgäster. Ett lagom stort kalas precis i min smak. Inte förrän jag kom hem kom jag på att jag borde ha hållit ett tal.
Gesellatårta
Igår kväll var vi i kyrkan och lyssnade på Mellan som sjöng och spelade tillsammans med sin kamrater i vokalensemblen. Jag kom hem sent och orkade inte blogga. De var fantastiskt duktiga som vanligt!

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag tror att det gick alldeles utmärkt på det kalaset utan tal. Kanske till och med alldeles perfekt tack vara att talen uteblev.
Ikväll har jag messat med födelsedagsbarnet och det var trevligt.

Jenny sa...

Tal kan vara överskattat. Så det blev säkert bra.
Vad kul med vokalensemble!!!