lördag 20 oktober 2012

same procedure as last year

Sambon har åkt för att köpa en duk till vårt matbord. Jag hittar inte duken som är tillräckligt lång för det bordet. Det gör inte så mycket för Svärmor tycker ändå inte om färgen på den. Hon gillar inte alls lila sa hon sist hon såg den (den är gammelrosa men det är nog lika samma).

Annars så är vi så där halvt hysteriska, vimsiga och stressade som vi brukar vara innan det kommer gäster. Sambon fick en smart nyckelgömma av mig i födelsedagspresent. När han skulle åka för att köpa duk hittade han inte bilnyckeln... Faan vad han svor!

K**llar sladdar med varandra? Jag bara undrar. För sista jag städade (det var några veckor sedan) så hade vi inte alls så här mycket sladdar på bord, bänkar och golv som vi har nu. De måste ha förökat sig. Kanske de nedkommer med små säkringar som växer och blir stora bredbandskablar så småningom, vad vet jag. Jag blir i alla fall lite smågalen av det! Vågar inte flytta sladdarna för då är det någon j**el som ska ha just den jättesuperviktiga sladden och så vet jag inte var jag har lagt precis just den jättesuperviktiga sladden. (Nej, jag kan inte lägga alla sladdar på ett och samma ställe för då skulle de fylla ett helt rum här i huset och då vill jag mycket hellre ha en walk in closet).

Ska bli roligt att se Sambons min om han upptäcker att jag bloggat nu när han är och handlar.

Jaa ni, det är väl det här som är livet?

4 kommentarer:

Jenny sa...

Jupp. Visst nuppar sladdar!!! Våra gör iallafall.

Osloskånskan sa...

Det är detsamma med galgar, dom förökar sig också och blir ormgrop till slut. Ha ett trevligt kalas!

Shamrock sa...

Jag brukar lägga sladdar i en kartong i ett skåp sen får den som behöver en sladd gå dit och leta.

Singelmamman sa...

Shamrocks förslag var bra.
Ja du, det här livet. Gör lite som det vill verkar det som. Bara att hänga med.