måndag 22 oktober 2012

Är det inte det ena så är det det andra

Dripp, dropp, dripp, dropp. Det rinner vatten från taket. Ned på golvet i hallen. Det rinner bara om någon av oss duschar. Så nu har vi slutat duscha. Det började igår kväll när Största duschade. Sambon och jag hade gått och lagt oss när Sambon tyckte att han hörde ett nytt obekant ljud. Jag trodde att det var diskmaskinen han hörde men jag sprang ändå lydigt med honom upp för att kontrollera oljudet. Det var då vi såg vattnet på golvet i hallen. Sambon la ett påslakan i pölen. Vi gick upp på övervåningen för att lokalisera läckan och konstaterade ett den nog kom från badrummet. Sedan gick vi och la oss igen . I morse ringde Sambon försäkringsbolaget. De ska skicka en besiktningsman om en liten vecka. Ska bli spännande att se vad hen hittar!

Växlarna på min cykel var kajkovajko imorse när jag cyklade till jobbet. När jag bromsade in och skulle börja trampa igen så kom jag liksom ingenstans trots att jag vevade som elvispar med pedalerna. Det kändes mardrömslikt att cykla på det viset över övergångsställen när det kom bilar emot mig. Nu ikväll har Sambon ordnat så att jag kan använda växel 4 - 7.

Annars är allt som det ska.

7 kommentarer:

Singelmamman sa...

Då är det ju tur att allt annat är som det ska när du drabbats av både vattenläcka och kajko växel.

Anna lever i dag sa...

Hoppas att morgondagen inte blir lika spännande. Men är inte en hel vecka väldigt länge om det nu regnar i hallen?

Hälsar en nytillkommen läsare :-)

Anonym sa...

Ja men då så, en vecka utan dusch och tunga växlar på cykeln, utmärkt kombination ;)

Mina dagar sa...

Det där MÅSTE ju kollas typ i morgon ju!!
Bra att sambon fixat några växlar!

Ps
Jag har WF:at dig!

Malla sa...

åh, det där känner jag igen....vattenläckor är kind of min specialitet.
Hoppas det inte är svårt att rätta till.

Knasterfaster sa...

Singelmamman: När signalen blinkar blå då är allt som det ska.
Hej Fru Fransson! Kul att du hittat hit. Idag har det varit lite bättre.
Livet innan Liten: I morse duschade jag på jobbet.
Mina Dagar: Det tycker jag också ju!! Men försäkringsbolaget hade många läckor att besiktiga.
Malla: Usch, det är lite läskigt nu innan vi vet hur omfattande skadan är.

Malde sa...

Vattenskador tar tid. Hoppas ni har ett badrum till... Lycka till!

Vårt badrum är precis klart efter vår vattenskada. Tog ca 5 månader från upptäckt till renoverat och klart. Vi har ett duschrum extra, som tur är. Annars vet jag inte vad jag gjort.