torsdag 4 oktober 2012

Inga kanelbullar hos oss

Faktiskt är jag väldigt sugen på en kanelbulle. Kanske jag kan få bulle imorgon kväll. Vi brukar äta lite chips här på fredagskvällarna men jag har fått chipsförbud. Förbudet har jag gett mig själv och det gäller minst fram till Lucia. Varför blir det ett rött streck under kanelbulle? Finns det inte kanelbullar enligt SAOL? SAOL finns inte heller.

Om några minuter ska jag börja med middagsmaten. Det är tydligen min tur att laga den. Det blir korvstroganoff och ris.

Nu tycker Sambon att det är hög tid att börja med middagen. Han kan få börja om han vill.

Sängen som jag sov i på Loka Brunn var så skön att sova i så att om sängen hade varit en maträtt så hade Fru Venus vetat vad jag hade sagt. Det var den skönaste säng jag någonsin har sovit i. Det var en dubbelsäng.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Vad skulle du säga? Nu blev ju jag genast nyfiken. Och drar snuskiga slutsatser;)!

Malla sa...

ja låt han börja med maten själv!

Knasterfaster sa...

Krakel: Du är inne på rätt spår...
Malla: Hahaha, jag lät honom börja.