tisdag 7 juni 2011

har talat igen

Oskar drog förbi här igen ikväll. Det var nästan som på nyårsafton. Otroligt många knallar och blixtrar fyllde himlen. Vår familj satt samlade uteplatsen. Sambon påstod att vi satt ganska säkert där. Minsta underhöll oss med saxofonspel under ackompanjemang av blixt och dunder. Det var magiskt vackert. En lyktstolpe som står en bit ifrån vår tomt lyste på ett konstigt overkligt sätt. Det var liksom inte bara lyset som lyste utan hela stolpen såg som självlysande ut. När Minstas uppträdande var klart satt han sig i mitt knä för han tyckte det blev för otäckt. Åskvädret varade i en timma. Sverige hann göra 4 mål i fotbollsmatchen Sverige - Finland, som Sambon missade, under tiden.

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Den där fotbollsmatchen missade jag totalt. Men så kan jag inte sätta på TV'n heller sedan vi skaffade Viasat.

Mika sa...

Det var värst! Hejja sverige!!! Du kan trösta sambon med att inte jag heller såg matchen... och då åskade det inte här ens.
Vet inte hur mycket till tröst det är dock!

Kram

Shamrock sa...

Den där lyktstolpen får mig att tänka på när professor Dumbledore dyker upp utanför Harry Potters hus