torsdag 16 juni 2011

Jag har inte glömt hästarna

Jag vet att jag lovade er att jag skulle ta kort på hästarna på min väg till jobbet. Tyvärr är kameran trasig. Mobilen är så svår att fota med under tiden som jag cyklar. Idag såg jag minst 10 underbara hästar på vägen hem från jobbet. Ett litet fint föl såg jag också. Jag mötte en ryttare som höll på med några underliga övningar. Hon gick liksom runt i cirkel med hästen. Precis som när man paddlar kanot med någon som inte kan styra och kanoten bara går runt runt. Det kanske kan bli så med hästar också vad vet jag.

Idag slutade jag 12.30. Det är inte klokt så tidigt det är. Jag har både hunnit ätit lunch och fikat sedan jag kom hem. Just nu håller jag på och dödar bananflugor. Det kändes som om jag höll på att stryka med själv också men nu har jag räddat mig genom att placera mig själv i Mellans förrum. Han har ett rum innan sitt rum där han har en tv och en gästsäng. Det är i gästsängen jag sitter och andas friskluft. Jag borde ha tänkt på att Mellan köpte en gasmask när han var i Berlin/Prag nyligen. Den borde jag haft på mig nyss då jag sprutade med Radar. Är det allvarligt hemskt att ta till Radar mot småflugorna tycker ni? Har ni något annat effektivt sätt att ta till när flugorna håller på att ta över ert hem? Det regnar inte och det är varmt ute men Radar-doften spred sig ända ut till uteplatsen så jag kunde inte sitta där. Av den anledningen gick jag upp till Mellans rum på övervåningen. Gästrummet har en balkong t.o.m.

Snart har jag semester. Jag vill ha tidig semester för jag fattar inte att sommaren har börjat förrän min semester börjar. Om jag har sen semester så blir sommaren så kort.

2 kommentarer:

Shamrock sa...

Radar är en fantastisk uppfinning. Jag brukar jaga de äckliga flugorna med dammsugare

Knasterfaster sa...

Shamrock: Sambon föreslog dammsugaralternativet men jag tyckte det verkade komplicerat. Flyger de inte ut igen sedan när man stänger av dammsugaren?