måndag 6 juni 2011

Idag

är det 6:e juni, Sveriges nationaldag och svenska flaggans dag. När jag gick i skolan firades den här dagen genom att alla klasser samlades vid skolans flaggstång. Vaktmästaren hissade flaggan. Jag tror vi sjöng en sång också. När jag slutade grundskolan slutade jag fira den 6 juni. Jag har ingen flaggstång och ingen vaktmästare heller. Jag vet att det är en väldigt dålig ursäkt och jag har faktiskt dåligt samvete för att jag inte gör något speciellt en sådan  här dag.

9 kommentarer:

Shamrock sa...

Jag tror att det var nationalsången ni sjöng (kan det stämma?)

Fru Gårman sa...

Sist jag firade var när jag gick ut grundskolan för 25 år sedan idag. men jag firade inte nationaldagen eller svenska flaggans dag, jag firade just det, att jag gick ut grundskolan. :)

4U2 sa...

Vi har ju inte ens en nationalrätt ... man skulle valt midsommar som nationaldag.

Ulrika sa...

Samma här. Ja, det där med dåliga samvetet. Har ingen aning om vi firade i skolan, det har jag i så fall glömt.

Och ingen jäkla vaktmästare har vi heller. Sucka.

Gafflan sa...

Fira känns konstigt för vi är inte vana vid att fira som våra Norska grannar men en paj ska jag nog kunna slänga ihop.

Mika sa...

Inte ha dåligt samvete! Njuuuuuut av det vackra vädret och av hur bra vi har det!!!!

Singelmamman sa...

Jag firar inte heller, men har inte dåligt samvete. Jag vill bara att de som firar ska känna att det är ok att fira, och att den svenska flaggan symboliserar hela landet! Jag lägger mig och solar istället. Det är ju också ett sätt att fira på...

Realisten sa...

Ha inte dåligt samvete! Varför ska man fira om man inte vill eller känner för det? Jag firar inte alls.

Knasterfaster sa...

Shamrock: Ja, kanske det! ;)
Fru Gårman: Jag tycker att du ska fira att du har gått ut grundskolan idag också!
4U2: Sambon tycker precis som du.
Ulrika: Sucka, sucka.
Gafflan: Vi åt rabarberpaj igår.
Mika: Jag njuuuuuter verkligen idag!
Singelmamman: Var och en blir salig på sin fason. Vi har firat på vårt sätt - genom att fixa och dona i trädgården.
Realisten: Är det inte synd om barna då - om de inte får fira?