lördag 18 juni 2011

Amen

Nu menar jag inte amen som i kyrkan utan mer a men så förbannat tråkigt jag tycker att det är när jag måste tänka på vad jag ska sätta på. Sätta på mig menar jag. Vilka kläder jag ska ha på mig alltså. Jag ska på fest ikväll. Jag går aldrig på fest så jag har ingenting festligt att sätta på mig. Det står "somrig klädsel" i inbjudan. Då vet jag åtminstone att jag måste avlägsna behåringen på benen. Note to herself: Veet.

Sambon tycker att det är viktigt att jag ser fin ut för festen är tillsammans med hans blivande arbetskamrater. Har jag tur kan han tycka att det är värt en ny (dyr) klänning, kjol eller blus. Det jag tycker är jobbigast när det gäller klädsel är faktiskt skorna. Jag hatar mina fötter för de är inte gjorda för att stoppa in i fina skor. De är mer gjorda för att springa omkring på stubbåker med. Gummistövlar passar de också i. Jag fick ett presentkort på pedikyr igår förresten. Regnställ och stövlar är väl en rätt somrig klädsel?!

7 kommentarer:

Madlar sa...

Fast finskor (inte finska tanter alltså) behöver inte vara högklackat o spetsiga tår. Får ofta beröm för mina skor trots att de är allt annat än typiska snyggskor. Men tro inte att du hittar några på Skokanonen eller andra lågpriskedjor. Satsa istället på kvalite o dyrare skor som fungerar i många år....iaf fram till nästa fest. Lycka till :)

Ulrika sa...

Jag har samma typ av fötter. Mina ser iaf inte ut som feminina små fötter utan mer som skogshuggartypen.

Men jag tycker regnställ och stövlar kan vara perfekt till en sommarfest.

Jag har blommiga stövlar. Det är somrigt, kanske du har det också.

LillaTuss sa...

Stövlar går alltid hem... det är ju värsta modet nu. Å det där med borttagning av behåring.... skittråkigt

Shamrock sa...

Jag har KalleAnkafötter och andra problem så jag har oxå problem att hitta finskor att ha och som dessutom ska vara sköna. Säger som Madlar, de finns men de kostar

Shamrock sa...

Jag skulle därför föredra gummistövlar eller birkenstock

Mika sa...

Jag skulle ge dig råd här... men jag är såååå dålig på skor. Jag går helst barfota på fest. Inte för att mina fötter är välpedikyrerade... nej för att jag alltid väljer fel skor.
Kram
Mika

Singelmamman sa...

Hur du än gjorde hoppas jag att du hade trevligt igår. Jag tycker regnkappa och gummistövlar är somrigt. Det är ju vad vi ofta behöver ha på oss på sommaren här i Norden.