fredag 19 februari 2010

Äntligen!

9-åringen ringde mig på jobbet idag kl. 13.45 och frågade om han fick följa med Joppe hem och leka. Gulp. 9-åringen har velat följa med Joppe hem sedan de gick i förskoleklass. Vi har ringt och försökt arrangera men det har aldrig gått förut. Nu var det väldigt länge sedan frågan var på tapeten. Ett tag hävdade 9-åringen att Joppe inte lekte med någon som var kvar på fritids efter 13.30. När 9-åringen ringde mig så visste de inte om det skulle vara ok att Joppe  fick ta med en kompis hem idag men de ville ha ok från mig först innan Joppe blev hämtad. Jag sa naturligtvis att det var ok för mig att han följde med Joppe hem. Jag fick huvudvärk när jag lagt på luren för jag visste att 9-åringen skulle bli förtvivlat ledsen om det inte skulle gå att leka den här gången heller. Gissa om en sten rasade från mitt bröst när 9-åringen ringde kl 15 och sa att han var hemma hos Joppe!!! Åh, äntligen!!! Joppe bor på landet och har hästar, hund, katter och kaniner. 9-åringen har naturligtvis längtat efter att få se denna "djurpark". Han var så lycklig när sambon och jag hämtade honom där kl. 18.15. De bodde så idylliskt, på landet fast ändå nära stan. Det var mörkt när vi kom så vi såg inte hästarna men vi hörde dem. En urgullig hund kom och mötte oss i dörren, en spets tror jag att det var. "Suck"

2 kommentarer:

Malla sa...

Men så roligt! :)

Camilla sa...

Vad roligt för dom att dom fick leka av sig lite.
På landet men ändå nära stan....vilken idyll.
Ha det bra och kram på dig!