lördag 20 februari 2010

Jodå vi har också snö...

Jag har varit ute och skottat i 45 minuter. Det var ganska lönlöst faktiskt men jag tröstar mig med att det är bra att vara ute och röra på sig. Jag köpte nya skidhandskar igår, de visade sig vara helt värdelösa. Värmde inte alls. Jag fick gå in och byta till sonens nya istället. De var varma och sköna. Det är bara jag som har skottat. Tonåringarna har sovit och sambon känner sig lite förkyld. Träffade många grannar ute. Det blir som en viss gemenskap kring det här med snön. Det är som när det regnar och man står och väntar på bussen då brukar också alla han någonting att säga varandra - om vädret.

3 kommentarer:

Gafflan sa...

Sådana är vi svenskar...om väder kan vi prata med vem som helst :)
Ses vi...?

Camilla sa...

Hade det inte varit sååå himla kallt kunde jag gått ut och sola ;)
Ha det bra och kram på dig!

Knasterfaster sa...

Gafflan!
Ja vi kanske ses. Då kan vi prata väder! (;
Camilla! (du har ett ovanligt vackert namn). Har ni sol?! Orättvist. Ha det så bra du också!