måndag 8 februari 2010

Tillökning

Tjejerna är här nu. De är tre stycken. Det blev alltså en tredje tjej. De är så söta. Små är de också. Jag trodde att de skulle vara större, ja alltså storvuxna. De är ju bra att de inte är så stora för rummet de skall bo i är ju ganska litet. Jag bäddade ut bäddsoffan. De har haft besök här också. Två engelska tjejer bor hos en granne till så de kom hit. De fick låna min lilla vita laptop (den syns på en av bilderna nedan). De har varit ute en stund men kom precis in igen. De är ju inte precis vad vi kallar vinterklädda. De har jättefina högskaftade färgglada gummistövlar och munkjackor i lager på lager. De säger thank you mest hela tiden.
Vi bjöd dem på köttbullar och potatismos. Mitt i middagen hittade 16-åringen en glasflisa i sitt mos!!! Alla fick sluta äta så klart. Glasbiten kom ifrån glaslocket till karotten som moset var i. Åhhhh så jobbigt det blev. So embarrasing!!! Chockad blev jag. Tjejerna verkade ta det med ro. De sa inte mycket.
Nu tror jag att de har gått och lagt sig. Det är väldigt tyst. Jag tror att de var på flygplatsen kl. 04 i morse så de borde vara ganska så trötta.
Jag fattar inte att fler familjer på skolan ställer upp på att ta emot de här engelska ungdomarna i sitt hem. Det har gått jättetrögt att få tillräcklig många familjer att ställa upp. Den tredje tjejen fick alltså sin plats först idag. Hos oss. Det tycker jag är pinsamt. När "våra" elever har varit hos dem i England så har det tydligen inte varit några problem att få familjer att ställa upp som host family. Jag har aldrig varit i England så jag tycker att det är väldigt spännande att England kommer till mig. Det är som att vara ute och resa fast tvärt om på något sätt. Det är ett jättebra sätt att träna engelskan också. Jag tycker själv att jag pratar mer och bättre än jag gjorde förra året då killarna var här. Imorgon skall de till Stockholm. De skall vara på skolan 07.45. Jag undrar när de går upp. Jag frågade dem och de sa att de inte behöver väckas. Jag sa att jag skulle knacka på deras dörr 07.20 om jag inte sett dem innan dess.

6 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

Åh vad roligt och spännande. :-) But what a shame med glasbiten då!

Malla sa...

tyckte dom om svenska köttbullar?

Camilla sa...

Vad spännande!
Du får väl laga en annan maträtt i dag...utan glas ;)
Ha en bra tisdag och kram på dig!

Y sa...

Visst är det härligt att få tillökning i familjen så där lite sporadiskt bara ;), låter jättekul. Lycka till!!

Gafflan sa...

Ojsan, tre fnissiga tonårstjejer+grannens. Hoppas att dom kom upp i morse :)

Knasterfaster sa...

Hej på er alla!
Köttbullarna såg de ut att tycka om. Ikväll blir det lax och ris. De var lite seeeega i morse;-)