lördag 6 februari 2010

Inredning för tonårstjejer

Idag ska jag inreda ett flickrum. Ja, eller rättare kanske ett rum för tonårstjejer. Det skall bli kul! Jag har ju aldrig fått göra det förut. Eventuellt får vi hit tre tjejer ifrån England på måndag kväll. Jag antar att de vill dela rum så jag måste släpa in bäddsoffan ifrån tonårsrummet som vi har i garaget (sambons ryggskott ni vet) och så måste den upp på övervåningen på något sätt. Vi värmer ju inte upp ute i garaget nu på vintern och så tror jag att tjejerna helst vill ha rummet som ligger närmast toalett, dusch och spegel. Jag har sett tjejernas bilder på Facebook och där ser de inte alls så rara och beskedliga ut som de gör på de skolfoton som de skickade med i sina personliga brev;) De använder smink på fritiden i alla fall. Ja, just det om ni kommer på något som absolut måste finnas i en tonårstjejs närhet så får ni gärna mejla (adressen finns här på sidan) eller kommentera. Jag är orolig för att missas något som är självklart.  En av tjejerna har redan mejlat och frågat om vi har elkontakter med 2 eller 3 pluggar. Jag har skickat en bild på hur kontakterna ser ut här. Jag gissar att de tar med sig en plattång och en fön. Kanske jag skulle har skrivit att killarna har sådana?! Nej, nu måste jag sätta igång. Kanske visar bildresultat sedan.

6 kommentarer:

Camilla sa...

Minst tre uttag.
Plattång,fön,volymtång,krustång och bra ljus.
Ang. hur jag kan ha det jobb jag har?
Ingen aning...jag älskar dom när dom lever :)
Och ramla....det får dom inte ;)
Ha det bra och kram på dig!

nillas liv på pinnen sa...

Det blir nog jättebra! De säger väl till om de saknar något de inte kan avvara.
Trots att jag har tre döttrar kan jag f n inte komma på en enda grej.

Gafflan sa...

Speglar måste dom har för dom gillar ju att kolla så att allt sitter som det ska ;)

Knasterfaster sa...

Rummet är klart! En grenkontakt med 4 lediga uttag har jag fixat och en stor spegel. Har inte hunnit ta några kort ännu. Nu städar jag badrummet. Sambon tror att det var 10 år sedan vi gjorde det senast men jag vet att det inte år så för jag hittade t.ex. inget skötbord därinne...
Han säger så där bara för att jag passar på att tömma badrumsskåpen när jag ändå har farten uppe och då blir det ganska mycket "skräp" att slänga. Nä nu har jag suttit för länge. Kram på er!

Finnpajsaren sa...

Bomull måste tjejer ha :-)
Rummet ser mysigt ut också. Spännande!

Knasterfaster sa...

Finnpajsaren: Tack! Bomull har jag inte hemma. Bra att du skrev det. Idag skall jag städa tvättstugan - tråkigt. Sambon har åkt för att köpta tvättmedel och har varit borta i 2 timmar. Jag misstänker att han är på Bauhaus. Har du sett honom?