fredag 5 februari 2010

Dålig kombination

En trött mätt mamma och en grinig hungrig son är ingen bra kombination. Jag är trött och mätt och har absolut ingen lust att göra middag till de andra som är hungriga. Ännu så länge är bara jag och 9-åringen hemma men de andra kommer snart. 9-åringen vill ha stuvade makaroner (som alltid) men makaroner är slut så det går inte. Han vill inte ha taco och han vill inte ha korv med bröd, vilket jag skulle kunna tänka mig att jag skulle kunna orka laga. Han vill ha pannkaka eller ännu hellre pizza. Ett tag ville han ha spagetti men när jag började koka upp vatten till det så ångrade han sig. Nu har vi bråkat om det en stund och nu är jag ännu tröttare. Nu bloggar jag istället och han har smällt igen en dörr. Åhhh.
Nu blir det baguette med chorizo. Bröden skall värmas i ugnen. Det vill inte 9-åringen ha men då får han vara utan. Undrar om det hänt något särskilt i skolan idag eftersom han är så grinig? Det var nästan så att han grät för att det inte fanns makaroner att stuva.
Pust, nu känns det faktiskt lite bättre. Måste nog ställa in bröden i ugnen nu. Hej så länge!

6 kommentarer:

Gafflan sa...

Jag känner igen det där tjafset om vad som kan ätas och vad som inte går! Han kanske bara är skittrött helt enkelt men det blir inte lättare när man som mamma är helt slut i kropp och knopp och bara vill viiiillllaa på fredagskvällen.
Ha det så bra så länge.
Kramar.

Knasterfaster sa...

Gafflan! Tack, en sådan kommentar värmer i hjärtat på en trött mamma.

Malla sa...

Fabbe är helt sprattlig i hela kroppen, eller han var det då han kom hem och ett par timmar efteråt. Undrar om han vill hävda sig lite extra då han varit hos pappa en vecka? Vi brukar iaf ha samma problem med mat här. Tillsut bestämmer jag, som du, vad som lagas och då blir det bara det som serveras. Ha en skön kväll!

Viktkamp sa...

inte lätt att vara hungrig efter en skoldag ;)

Camilla sa...

Trött och hungrig....dålig kombination.
Hoppas att ni blev sams efter att ni ätit.
Ha det bra och kram på dig!

Knasterfaster sa...

Malla: Jag känner igen det där beteende från mina pojkar när de var yngre och farmor hade haft dem i några dagar. Det var som om de skulle ta igen en massa förlorad "bråktid". Hoppas han är lugnare idag. Kram.
Viktkamp: Välkommen hit!
Camilla: Han åt ingen mat men vi var iaf inte osams särskilt länge. Kram tillbaka!