tisdag 9 februari 2010

Födelsedag imorgon

Imorgon fyller en av tjejerna 15 år. Hennes mamma har mejlat och berättat. Vilken tur att en av sönerna har en opostat julklapp kvar i hallen. Det är ändå jag som betalt innehållet. Det är ett jättesött armband så det kommer vi ge till Lucy imorgon bitti. Jag vet inte om vi skall sjunga happy birthday eller ja må hon leva. Det blir nog båda. Idag har de varit i Stockholm. Imorgon skall de vara i skolan hela dagen, 08.20 - 15.30 och sedan tänker de åka och bada på upplevelsebadet. Betalar de det själva eller skall vi betala det?! Ikväll har hela gänget, våra tre killar och "våra" tre tjejer och deras två kompisar varit ute och åkt pulka. De fick låna överdrag och jackor av oss. Ikväll dök det upp ett par tjocka vinterkängor ur deras packning också! En av tjejerna hade t.om. en varmfordrad jacka med sig. Där ser man. Vi åt lax med cremefraiche blandad med fetaost och italiensk salladskrydda på en bädd av wokgrönsaker. Till det serverade vi ris. Det såg de ut att tycka om! De åt åtminstone upp. Jag tyckte att det var väldigt gott.

3 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

Är det inte uppgjort hur det finansiella ska gå till? Vad ni förväntas stå för och vad de betalar själva? Kan ju bli lite smålurigt om man inte har några riktlinjer tänker jag.

nillas liv på pinnen sa...

Låter som om de blir väl omhändertagna!
Praktiskt att ha barn i samma ålder.

Knasterfaster sa...

Finnpajsaren: Vi skall bara stå för frukost, kvällsmat, sängplats samt lite bilskjutsande. De betalade badet själva.
Nilla: Ja, jag hoppas att de känner sig väl omhändertagna. Nu kom mina tonårskillar ut i pulkabacken också. Det var första gången den här vintern!(=