måndag 14 juni 2010

Han gjorde det!!!

Äldsta höjde betyget!!! Åh, vi blev så glada!!! Äldsta påminde mig om att jag någon gång sagt att han skall få 100:- för varje MVG, 50:- för alla VG och 25:- för G. Javisstja, det minns jag att jag har sagt för att motivera honom. Uj, uj, uj, nu blir det dyrt för mig! Jag är så glad att vi "tog tag" i detta. En bra lärdom för Äldsta att det lönar sig att stå på sig och kräva sin rätt!
Det är så härligt att se Största så glad!!! När han fått mejlet så kom han och hämtade mig. Han hade bara läst ämnesraden. Han ville att vi skulle läsa innehållet tillsammans. Han skrev ett roligt svar tillbaka till läraren. Det här måste firas!!!

14 kommentarer:

Gafflan sa...

Grattis! Det lönar sig alltid att stå på sig :D

Malla sa...

men så underbart!! klart ni ska fira :D

Fru Venus sa...

GRATTIS! Så kul, bra ruter i killen! :-)

Madlar sa...

Jajamen, fram med plånboken! Har man lovat så har man lovat ;)

nillas liv på pinnen sa...

Va kul!
Grattis! =)

Knasterfaster sa...

Gafflan: Det var en viktig lärdom för Största!
Malla: Vi firade med hemgjord pizza!
Fru Venus: Tack!
Madlar: Jag har bett honom räkna ut hur mycket jag är skyldig...
Nilla: Den här "läxan" lärde gav största två väldigt viktiga erfarenheter. 1. Gör alltid klart och lämna in läxor i tid. 2. Det går att rätta till sådant som blivit fel.

Lysande ögonblick! sa...

Åh så underbart. Hipp hipp hurra!!!

Shamrock sa...

Grattis till betygeshöjningen! Jag kör oxå med betygsmutor, men jag belönar bara VG och MVG

Knasterfaster sa...

Alexandra: Tack!
Shamrock: Tack! Jag vill belöna G också för att inte riskera att de får IG. Egentligen är det väl helt fel att belöna barnens prestation...

Knasterfaster sa...

Shamrock: Varmt välkommen som följare på min blogg!!!

Finnpajsaren sa...

Jag tycker det är bra att belöna och hurra och så istället för att banna och straffa. Well done!

Knasterfaster sa...

Finnpajsaren: Thank you! Jag tror att jag aldrig skulle kunna banna och straffa ett dåligt resultat. Det är klart att jag försöker mana på och peppa dem om jag vet att de kan prestera bättre.

Ulrika sa...

Vad härligt för både honom och er (förutom för plånboken då)
Det är en bra sporre att locka med pengar, kul för dom när dom lyckas.

Knasterfaster sa...

Ulrika: Skönt att största känner sig nöjd tycker jag. Önskar att mina föräldrar hade varit lite mer som jag är nu. Mina brydde sig inte alls om läxor och betyg.