tisdag 15 juni 2010

Bäddat

Bytte lakan ikväll. Finns det något som man gör lika ofta som är lika underbart ljuvligt? Lakan byter jag en gång i månaden. Jag kan i alla fall inte komma på något annat som jag gör en gång i månaden som jag tycker lika mycket om. Är man nyduschad eller nybadad så känns det ju bara så lyxigt att krypa ned mellan rena lakan!
Sambon är i Härnösand nu. Det tog 7 timmar för honom att komma dit men nu är han framme. Minsta sover på min plats i dubbelsängen. Minsta gillar inte rena lakan. Han tycker att de sticks.

På lördag åker jag och Minsta till Åland. Vi ska besöka fru Venus. Det ska bli så spännande. Jag hade tänkt att vi skulle besöka min morbror som har stuga på Eckerö/Åland någon/några dagar också men tyvärr så åker han hem till Nacka samma dag som vi kommer till Åland och så kommer han tillbaka när vi åker därifrån. Otur. Vanligtvis är han där hela sommaren. Onsdagen den 23/6 har jag bokat bussen hem från Stockholm igen. Jag vet inte hur många dagar jag stannar på Åland. Har en halvblind bror som jag kanske skall besöka också och så ska jag träffa min brorsdotter (den gravida) och kanske hennes mamma för att äta lunch. På onsdag tänker Minsta och jag eventuellt besöka Grönan innan vi åker hem.

Nej nu ska jag krypa ned under mina rena sköna lakan. Minsta och jag ska upp tidigt imorgon bitti igen.
Ja, just det nu kom jag på att jag kanske skulle ha mejlat Finnpajsaren för jag är ju ledig för en fika nu onsdag, och fredag mellan kl. 10 - 12 och torsdag mellan kl. 10 - 14. Nu vågar jag lämna Minsta vid fäktningen och åka därifrån nämligen. Jag ska inte hönsa mig hela veckan. Kanske det här kan bli en bloggträffarvecka! Någon mer som vill träffas?!

2 kommentarer:

Malla sa...

Jag vill träffas! Men kan inte komma någonstans just nu, så vi får ta det en annan gång :)

Ja, det är superskönt med rena lakan!

Finnpajsaren sa...

Nya lakan är sååå skönt. Därför byter jag oftare än en gång i månaden.

Ses..? Jadu, jag är hemma idag men det är väl lite too late ändå. Kanske kanske att jag hinner imorgon, men jag har bokföring att styra upp till på fredag... Hm, nästa vecka då? (vi hörs på mailen)