torsdag 24 juni 2010

Midsommartankar

Tittade in hos fantastiska Ting. Hon skriver om sina midsommartankar.

Mina midsomrar har firats på näsan exakt samma sätt på exakt samma ställe under de senaste 10 åren och innan det var vi där åtminstone vartannat år under 10 år. Det är fint och bra på alla sätt. En väldigt lugn och avkopplande midsommar brukar det vara med alla ingredienser som skall ingå under ett midsommarfirande, ni vet sådant som dans kring midsommarstång, sill, potatis och nubbe. Nästan alla ingredienser. Förutom "det". Sambon och jag måste avhålla oss från att göra "det" under hela midsommaren. Vi är inte alls högljudda eller så, kan nog göra "det" ganska ljudlöst men väggarna i stugan är lövtunna och det skulle förresten inte spela någon roll om vi sov i ett ljudisolerat rum för svärmor hör allt. Hon har superhörsel. Minsta lilla ljud gör att hon vaknar. Jag lovar att hon vaknar även om man släpper en sådan där liten nästan ljudlös fis. Jag undviker att gå på toa på natten när vi är där för hon vaknar alltid och undrar om det är något som är fel eller om vi inte mår bra. "Suck"

Jodå, men annars är det bra.

3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Härrigud männskor! Skena till skogs och gör det! Under bar himmel, mjuk mossa under rumpan och fågelkvitter som överröstar er ;-) Om tanten undrar varför ni går ut, så behöver ni frisk luft, kanske du har astma på gång?

Malla sa...

oj, jamen jag håller med Venus, spring ut i skogen! :)

Knasterfaster sa...

Fru Venus och Malla: Hmmm, med tanke på hur vädret brukar vara på midsommaren med regn, blåst och kyla så känns det inte så lockande att ligga på blöt mossa men men jag har ju aldrig provat. Det kanske är riktigt mysigt att göra "det" med gummistövlarna på.