torsdag 12 januari 2012

Mycket månad kvar vid slutet av pengarna

Just idag har vi en del pengar på lönekontot trots jul och oförutsedda utgifter. Det gläder mig. Om vi någon månad förskonas från oförusedda utgifter kommer jag att bli rejält överraskad. Det är alltid något, är det inte?

Förra veckan bestämde jag mig för att skicka iväg en del av mitt byrålådeguld och få det omvandlat till pengar. Behöver en ny dator, you know. Den bärbara jag har är fyra år gammal tror jag och nu är laddningssladden kaputt igen. Egentligen är jag inte överens med mig själv. Gillar inte slit-och-släng. Datorn fungerar ju. Kanske att jag bara ska köpa en ny sladd och hoppas på att den kommer att fungera bättre än sina tre föregångare.

Nu, idag, har jag skickat iväg mitt guld. Det känns så spännande! Jag vet inte hur mycket det kan vara värt. Har ingen aning om vikt och karat på det jag skickade iväg. Jag har bestämt mig för att inte bli besviken om det visar sig att jag får mellan 3000 - 6000 för det. Får jag mindre än 3000 kommer jag att bli besviken. Det blir jag. Men jag kommer över det. Om 24 timmar har jag förhoppningsvis pengarna på mitt konto.

6 kommentarer:

Maria sa...

Jag sålde med guld för ett tag sen men jag vågade inte skicka iväg det... Vi tog en tripp till Malmö istället och där blev jag glatt överraskad över vad jag fick för lite gamla smycken som bara låg och skräpade. Tror säkert att du får ihop till en ny dator!

Shamrock sa...

vår oförutsedda utgift denna månad var makens tandläkarräkning... Hoppas att du får mycket för ditt guld

Mallan sa...

Ja dessa förbannade oförutsedda avgifter... Vad mycket guld du måste ha skickat iväg, vad roligt! Kram

Singelmamman sa...

Jag fick närmare 7 000 kr första gången jag skickade iväg guld, och ungefär hälften, andra gången. Guld som jag aldrig använde, eller skulle komma att använda. Hoppas du får bra betalt.

Malla sa...

Håller tummarna att du får en massa 1000-lappar :)

Fru Venus sa...

Jag har fått 1200 € för mitt guld förra våren :-)