lördag 14 januari 2012

Magnolian och jag

Har besökt min magnolia idag. Den står i ett hörn utav vår trädgård. Jag fick den i 40-års present. Hittills har den aldrig blommat. Man ska ge dem magnoliagodis för att gynna blomsättningen. Magnolian tycker om kobajs, barkmull och sand har jag läst någon gång.  När jag besökte min magnolia idag så tyckte jag att det såg ut som om den hade knoppar! Den har inte fått sitt godis ännu. Det skulle den kanske ha fått i höstas? I höstas tömde jag kanin- och marsvinsspillning på jorden under magnolian. Kan det vara det som gynnat den? Magnolior fanns redan på dinosariernas tid. Det tycker jag är grymt!

Idag har jag köpt ett nytt köksbord med sex stolar och en hårddisk. Det kostade hälften av vad en ny Mac-dator kostar. Jag har fått ärva Störstas dator. Den är tre gånger så stor som min gamla så den ryms inte i en handväska. Jag använder ändå inte varken handväska eller dator då jag är ute på vift. Hårddisken var till datorn och inte till det nya köksbordet men det tror jag att ni redan har fattat.

Vi har ätit mat från en hamburgerkedja ikväll och det var gott!

När Sambon och jag hade köpt köksbordet idag så gick vi in i en klädaffär för att titta lite. De hade storlekar upp till XXXXXXL. Jag hittade inget som jag ville ha.

11 kommentarer:

Malla sa...

shit det måste ha varit jättestora kläder? vad mycket du shoppat, hittade ni ett runt köksbord?

Fru Gårman sa...

Bra att du förtydligade det där med bordet och hårddisken. Jag började fundera på om det var ett sånt där högintelligent bord som städar sig självt eller nåt, men det verkar som att det är ett helt vanligt bord. :D
Ja, de där macarna är sjukt överprissatta.

Knasterfaster sa...

Kläderna var verkligen enorma. :)
Ha ha ha, vi hittade inget tunt bord. Det blir sällan som vi tänkt oss men det blir oftast bra. Bordet är vaken runt eller helt fyrkantigt. Det är två ilåggskivor med till det. Kostade 2998 med sex sköna stolar till. Det var för att stolarna var så sköna som vi köpte det. :)

Knasterfaster sa...

Runt bord menade jag. Det suger att mobilblogga när ögonen börjar bli trötta.

Fru Venus sa...

Hittade du nåt snyggt åt mig i XXXXXXL affären?

Knasterfaster sa...

Jag skulle kunna klä dig riktigt coolt i den affären. Det fanns mindre storlekar också. 6XL är för stort för dig. Jag tittade inte efter väskor men det fanns en skoaffär där också.

Knasterfaster sa...

Bordet fyndade vi riktigt billigt men macar är dyra. Jag skulle gärna ha ett sjålvdukande och sjålvavdukande bord. igår diskuterade vi hund. Det borde gå att programera en robot, typ som de där sjålvgående gräslipparna, att gå ut med hunden.

Shamrock sa...

jag har träffat en man som har den storleken XXXXXXL. Han har nu gått ner och har bara XXXL.

Knasterfaster sa...

Oj, det var en rejäl viktnedgång.

Agneta sa...

Magnolia är så underbar! Vi fick en för många år sen som vi planterade i vår förra trädgård, men den blommade inte på säkert sex år. Sista sommaren vi bodde där blommade den - helt underbar! Den fick inget godis av oss....

Knasterfaster sa...

Blommade magnolian på sommaren? Det finns kanske olika sorter. Min ska blomma någon gång feb/mars tror jag. Först blommar den och sedan kommer bladverket. De är verkligen underbara då de blommar!