söndag 24 oktober 2010

Mätt och trött

Nu är Sambons 45:e födelsedag firad.

Vi bjöd på helstekt fläskfilé och potatisgratäng. Hallonpannacotta till efterrätt. Vi var 10 personer runt bordet. Maten räckte till alla. Alla = vår familj, svärmor, svägerskan, kusiner och flickvän.

Det är så skönt nu när man har umgåtts och är mätt och huset ser ganska så välstädat ut fortfarande. Tyvärr hann vi inte städa så värst på övervåningen men förhoppningsvis hinner vi det näst helg. Eller inte.
Det är Största och Mellan som har sina rum på övervåningen. De har städat sina rum. Faktiskt.

Nu ska Största och jag drick te.

Pannacottan som Sambon gjorde var förresten otroligt god! Mmmmmm. Jag undrar om vi kan få efterrätt imorgon också.

Ha det gott - igelkott!

9 kommentarer:

Osloskånskan sa...

"Ha det gott - igelkott!" Så bra, aldrig hört förr! Kram

Fru Venus sa...

Skicka över lite efterrätt hitåt om ni gör en ny laddning imorgon! Nattikram

Ting sa...

Men gud vad gott det där lät då!

Malla sa...

Tror aldrig jag har smakat pannacotta, många som gör det. Låter gott, men är det svårt at göra? Måste googla.

Mika sa...

Åh! Vad gott! Nu börjar min mage knorra...

Ha det bäst - flodhäst!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Mina dagar sa...

Kul att allt blev lyckat!:)
Pannacotta är sååå gott!
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram

Jenny sa...

Hallonpanacotta???
Delar ni med er av receptet???

Knasterfaster sa...

Osloskånskan: :) Kram
Fru Venus: Sambon är på fotboll så det blir ingen eferrätt ikväll om jag inte tar en bit tårta förstås...
Ting: Det var gott!
Malla: Sambon hälsar att det inte alls var svårt!
Mika: :D Hi hi.
Krax: Du hamnade fel.
Eva: Tack det samma!
Krakelsprakel: OK.