fredag 29 oktober 2010

Datorn har trasslat lite

Igår började min dator trassla och ha sig. Igår var det första gången som jag verkligen behövde använda min dator till något annat än att blogga och surfa på. Jag skulle ha den till något extremt viktigt. Jag har haft min dator i nästan två år och den har aldrig tidigare betett sig så som den gjorde igår. I morse fungerade den som vanligt men ikväll har den "betett" sig igen. Nu har sambon varit snäll och fixat. :) Sambon hjälpte mig igår också. Sambon fixade det jag skulle göra på sin dator istället. Det blev riktigt proffsigt utfört. Har jag tur leder det vi gjorde till att jag slipper skitnödiga arbetskamrater!

För 6 - 7 år sedan ägde vi en katt. Det var en cornish rex. Hon var världens finaste. Tyvärr kunde vi inte behålla henne pga allergi. Jag har saknat henne enormt. Hon var verkligen speciell. Som tur är hamnade hon hos en underbar kattfamilj.
Nu har vi en kaninen Zelda. Hon är också verkligen speciell! Jag hade faktiskt ingen aning om att kaniner kunde vara så som hon är. Hon är väldigt social. Älskar att vara tillsammans med oss. Det går inte att ha henne instängd i en bur så hon är lös hela tiden. Hon är helt rumsren. Hon är busig och kelig och alldeles alldeles underbar! Jag saknar katten liten mindre nu när vi har Zelda.

Mellan är på lan på en gymnasieskola här i stan.
Minsta har varit på kalas hos en kompis som fyllt 9 år.
Sambon och jag har varit och handlat på Lidl. Det är alltid lika spännande.
Största hjälpte Minsta handla födelsedagspresent.

Vi har haft tre halloweenspöken på besök. De fick chips för vi hade inget godis hemma.

6 kommentarer:

Singelmamman sa...

Du är den absolut coolaste människa jag känner. Och snällaste. Fast med humör och humor. Jo tjena nu blir det krångligt. Men bäst är du.

Malla sa...

Jag visste inte heller att kaniner var sociala, inte att de kunde bli rumsrena heller :) Måste vara ett perfekt husdjur, släpper den mkt hår?

Fru Venus sa...

Rumsrena kaniner är lika mycket sällskap som katter, och Zelda är ju jättefin :-) Finns det nån chans att man får se skit-alstret sambon gjort? Morgonkram raring!

Knasterfaster sa...

Singelmamman: Nu frågar Sambon varför jag rodnar. *rodnar*. Tack, så snällt sagt av dig!
Malla: Jag har inte märkt att hon släpper något hår ännu. Hon har superduper gosigt mjuk päls. :)

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Oj, du hoppade in här utan att jag hade märk något. Jag mejlar det till dig. Kram tillbaka. :)

Shamrock sa...

Jag håller tummarna för att det går vägen med det viktiga och att du slipper skitnödiga jobbarkompisar...