lördag 2 oktober 2010

Har tagit en promenad

Zelda (kaninen) och jag har just kommit in. Vi har varit ute på promenad. Nja, det kanske var att ta i. Hon skuttade och jag klev runt med stora steg för att inte trampa på alla äpplen som ligger i gräset i vår trädgård. Det är så varmt och skönt ute idag. Solen skiner! Det måste ju vara som att bli nedstoppad i en stor godisskål när man är en kanin och får sitta ute bland frukt, gräs och maskrosblad!

Sambon har ryggskott. Han hade lovat Minsta att åka till nöjesbad idag. Nu fick jag åka med istället. Nöjesbad är inte riktigt mitt rätta element. Jag åker inte rutschkanor. En gång då jag åkte med Största så blev jag påkörd bakifrån. Antagligen för att jag åkte för sakta.  Det var i Nyköping när vi bodde där så det är väldigt länge sedan. Tycker inte om vågorna heller. En gång när jag var i vågorna med Mellan så "fastnade" jag mellan väggen och vågorna. Jag kom ingenstans. Jag blev rädd. Mellan var kanske 3 år så det är också länge sedan. Nu gör jag så att jag går fram till avspärrningsbandet i bassängen och så står jag där som en stel pinne (eller fyr kanske) och spejar efter dem jag har haft med mig till badet. Minsta hade en kompis med sig idag. Om de skulle sugas ut i bassängen och se ut att drunkna så är det inte mycket jag kan göra... Kanske ropa på en badvakt?

Jag har varit på gymet idag! Kors i taket! Där fick jag en nyckel. Nyckeln håller reda på vad det är för övningar jag ska göra, om jag gör dem och hur mycket jag gör dem! Skönt att slippa hålla reda på sådant själv. Jag behöver inte ens räkna hur många repetitioner jag gör vid varje maskin. Nyckeln räknar åt mig. Jag brukar köra 12 x 3. Instruktören sa att Nyckeln ville veta hur mycket jag väger. Jag har ingen aning sa jag. Det svaret var inte giltigt. Då sa jag 72 kg bara för att ha något att säga.

8 kommentarer:

Rut-Knut-Tjut sa...

Stackars din sambo, ryggskott är verkligen itne kul. Äventyrsbad gillar jag, vi har 10 mil till närmsta så det blir tyvärr inte så ofta.

Ang kläder till Tjut, jag köper bara med färg till honom :) Jag är allergiskt mot babyblått och sånt så han har rött, lila, rosa... :)

nillas liv på pinnen sa...

Usch, jag skulle inte säga 72 kg för att ha något att säga. 62 kg skulle jag nog säga då.

Fru Venus sa...

Ha ha, undrar om de köper det om jag säger....65? ;-) Krama om Zelda från mig. Jag tror Totsie skulle ha gillat våra ninisar...

Malla sa...

Jag gillar inte badhus överhuvudtaget :S känner mig naken. Kanske kan övertyga modebranchen att de ska göra en helkroppsdräkt, eller undra om det är ok att ha våtdräkt på badhus?

Mika sa...

Vilken bra nyckel! En sådan vill jag också ha.

Jag avskyr att åka vattenrutschkana... det kommer alltid en massa mycket snabbare människor bakom mig som suckar högljutt när dom kommer i kapp mig... och jag liksom stoppar upp allt och det gnisslar om min rumpa när jag försöker åka snabbare.
Nej. Numera åkallar jag min rätt som över-trettio och struntar i rutshkanorna.

Shamrock sa...

Nyckel? Nyckeltal kanske? På mitt gym har jag bara en nyckel till skåpet där jag lägger mina saker

Knasterfaster sa...

Rut-Knut-Tjut: Nej, det gör ont i mig också när han har ont. Vi har endast 2,5 km till äventyrsbadet. Blä! för babyblått och rosa. Det fanns mer killkläder med starka färger när mina största var små. Till Minsta har det inte varit lätt att hitta annat än marinblått, grönt och svart. Nu har det börjat komma kläder med mer färg igen. Kul! Mellan älskar färgstarka kläder. Han har t.ex ilgröna sneakers med röda snören.
Nilla: Jag bara sa det som föll mig in. 72 är en fin summa.
Fru Venus: Det tror jag säkert. En del har ju väldigt lätt benstomme.
Malla: Jag känner mig också naken och kall känner jag mig också. Någon hade roat sig med att slänga min handduk i vattnet så jag hade ingen torr handduk att svepa om mig när jag frös idag. Jag kunde inte duscha efter badet heller eftersom jag inte hade något att torka mig med. Nästa gång jag ska dit så tänker jag låna Sambons våtdräkt. Undrar om någon säger något om det?
Mika: Precis så där med rumpgnissel åkte jag också förut då jag fortfarande åkte rutschkana! Öppna kanor kan jag fortfarande åka ibland men sådana där rör tänker jag aldrig mer åka i. Över 30-rätt har vi självklart rätt till!

Knasterfaster sa...

Shamrock: Det är en nyckel som man pluggar in i en dator när man kommer och sedan pluggar man in nyckeln i varje maskin som man går till. Det kommer upp en text på displayen på maskinerna "välkommen xxx" och så talar maskinen om vilka inställningar och vikter jag ska ha och vilken maskin jag ska gå till efter den som jag är vid just då. Himla fiffigt faktiskt!