torsdag 7 oktober 2010

Jag har börjat ett nytt liv!

Nu när Minsta inte längre behöver hämtas på eftermiddagarna och jag inte behöver stressa hem efter jobbet längre så ger jag mig själv tid att strosa runt lite på stan innan jag åker hem. Jag upptäcker den ena "godbiten" efter den andra som är värda fler besök av mig. Tidigare jag inte haft tid att göra avstickare från stans två huvudgator då det gäller shopping. Idag besökte jag Engelbrekts choklad. Minsta och jag avnjöt varsin god chokladpralin till eftermiddagsfikat.

Jag kanske verkade arg i mitt förra inlägg? Det var jag inte. Jag kanske är överdrivet försiktig men jag vill inte att min identitet avslöjas hur som helst och därför avslöjar jag inte andra hur som helst heller. Det kan vara av vilka fina, gulliga och välmenande orsaker som helst som någon ber mig om någon annans adress men jag kan ju aldrig veta vem det är som frågar. Jag är inte arg. Bara försiktig.

Nu känns det som om jag kanske orsakat dålig stämning här. Det var inte meningen. STOR KRAM till er allesammans! Ni är bäst!

8 kommentarer:

Chrissan sa...

Försiktig ska man vara.
Och rädd om varandra.

Låter skönt att slippa hämtning.
jag ser fram emot nästa höst då mina båda går på skolan, så man bara har ett ställe att hämta/lämna på. Det känns lyx bara det.

Unknown sa...

Viktigt det där att ge sig själv lite egen tid, återhämta lite energi efter en stressad arbetsdag. Jag brukar också strosa omkring lite i lilla sta´n en stund innan jag går hem...nu har jag stora barn och inget som behöver passas...men ändå är det mysigt att kolla runt lite i lugn och ro i affärer.
Kram tillbaka

Renée sa...

Jag har oxå fått ett nytt liv efter att barnet började skolan. Numera går hon i fyran och hur skönt är det inte ibland att få lite tid för sig själv!

Shamrock sa...

Härligt med mer tid

nillas liv på pinnen sa...

Minns väldigt väl vilken lättnad det var.
Strosa på stan låter inte så omysigt.

Fru Venus sa...

Nu hänger jag inte med, måste backa och kolla! Köpte du sån choklad med salt på??

Knasterfaster sa...

Chrissan: Av olika skäl så har jag blivit väldigt försiktig. Jag minns när jag hade 3 ställen att hämta på. Vilken tid det tog!!!
Anna: Jag tycker om att bara gå och titta utan att handla något. Det är så avkopplande. :)
Renée: Stunderna man får för sig själv ska man vara rädd om! Kram.
Shamrock: Det tog ett tag innan jag upptäckte att det blivit en så stor skillnad!
Nilla: Det finns en del pärlor här i vår stad!
Fru Venus: Salt på??? Neeej. Jag köpte 3 praliner. 2 till mig och 1 till Minsta. Jag fick en med chili och en med blåbär. Mums.

Agneta sa...

Visst är det härligt när man inte längre måste hämta barnen, eller ens skynda sig hem för att ta hand om dem! Åh vad jag tycker om mitt nya liv!
: )