söndag 3 oktober 2010

Söndag hos oss

Herr Ryggskott och jag åkte till vårt andra hem idag och köpte plankor och jord. Jorden var av toppdress-typ. Jag tycker att Toppdress är ett så fint namn på jord.  Jag tog fem säckar. Herr Ryggskott valde ut två fina plankor. Tjejen i kassan bjöd in mig till "Tjejkväll"  då jag skulle jag få lära mig att kakla och klinka. Åh, det kan jag redan sa jag då fastän jag inte kan det. Det är fult att ljuga.

Innan vi åkte till vårt andra hem var vi på köpcentret och handlade. Jag hade tänkt köpa fina jeans på Lindex eftersom jag sett och hört att de skall ha bra och fina jeans där. Det har bl.a Ting skrivit om på sin blogg. Jag tänkte köpa en skön kofta också om jag hittade någon. Det blev bara ett par tights. Några fina jeans såg jag inte och alla koftor såg så förskräckligt bylsiga och oformliga ut. Jag och Herr Ryggskott köpte ett par byxor och två tröjor till Minsta.

Jag har plockat äpplen i vår trädgård idag. Jag fyllde två stora svarta sopsäckar med äpplen. De ska slängas på komposten endera dan.

Minsta bakade jättegoda chockladnegerbollar. De satt vi i hans säng och åt. Hela familjen förutom Mellan satt där. Mellan och Minsta blev osams precis innan så Mellan fick gå till sitt rum. Det var Minsta som röt åt honom.

Nu måste vi försöka tänka ut vad vi ska äta till middag. Herr Ryggskott är i köket och botaniserar. Det blir nog kycklingfiléer med klyftpotatis låter det som.

12 kommentarer:

Gafflan sa...

Här blev det pannbiff och mos.
Det där med att handla kläder till sig själv är ibland hopplöst. Jag är också på jakt efter någon skön kofta men alla jag provat gör att jag ser ut som en korv...så jag avstår. Vem vill se ut som en korv liksom :D

Malla sa...

Jag hittar inte jeans nånstans alls! Kan bero på att jag tycker det är vanisnnigt trist att prova på affärer...

Fru Venus sa...

Åh...chokladnegerbollar! En sån där tjejkväll skulle jag vilja gå på! Fortfarande ingen kofta, du tittade ju efter kofta sist vi sågs också!? Måste kolla om jag har nån åt dig ;-)

Fru Venus sa...

Till Herr Ryggskott:

Coleslaw:

7 dl finstrimlad vitkål
2 finrivna morötter
(1 liten tunt skivad rödlök)vi brukar skippa den
1 dl creme fraice
½ dl majonnäs
1 tsk fransk senap
lite salt och grovmalen svartpeppar

nillas liv på pinnen sa...

Jag var in här och läste för en stund sen. Då kom jag på att jag skulle skriva ett inlägg och "gick tillbaka" till mig.
När jag kom "hem" till mig hade jag ingen aning om vad jag skulle skriva om så nu är jag här igen och kollar (igen) vad du har skrivit om. Och den här gången kom jag ihåg att jag skulle kommentera också. Blir det Error 503 nu, när jag skrivit den här långa kommentaren, så kommer jag bli galen.
Om jag verkar lite seg så är det bara efterdyningar av ett bråk med yngsta hjärtat.

Jag vet fortfarande inte vad jag ska skriva på min blogg, har du något förslag?

Shamrock sa...

Chockladnegerbollar - finns det utan choklad? Även om det finns skulle jag inte vilja ha det, jag gillar choklad

Knasterfaster sa...

Gafflan: Nä, just det! Ingen vill väl se ut som en korv?!
Malla: Det är ju så hemskt att gå in och prova kläder i sådana där hytter. Allt ser fult ut. Jag brukar sällan köpa något som jag provat först.
Fru Venus: Nej, ingen kofta men det beror nog mer på att jag inte varit i några affärer sedan vi sågs senast. Herr Ryggskott tackar och bockar för receptet.
Nilla: Jag har kommenterat hos dig. Man blir ofta väldigt seg efter bråk. Det är musten som går ur en. Jag vet inte om det är påskmusten nu eller om det kan vara julmusten redan.

Pinglan sa...

Åh, vad gottit med negebollar!! Mums!!

Knasterfaster sa...

Shamrock: Eftersom en del säger negerbollar och andra chokladbollar så tänkte jag att om jag skriver chokladnegerbollar så kommer alla förstå vad det var Minsta hade bakat.
Melinda: Gottgottigottgott!

Mina dagar sa...

Stackarn har han fått ryggskott:(

Provade dom där jeansen på Lindex här om dagen men, ha ha ha ha...du skulle sett hur dom satt...ha ha ha....hängde tillbaka dom på stången när jag provat klart!

Hihi..Minsta har ju fått "skinn på näsan" och vet att han måste ryta ifrån så han ska klara sig, eller?
Kram Eva

Knasterfaster sa...

Eva: Det är synd om Sambon som har ont. :(
Jag vill ha nya kläder hemskickade höst och vår. Kan inte någon erbjuda en sådan tjänst?
Minsta röt i till Mellan och sedan grät han en skvätt. Humöret växlar snabbt på Minsta just nu.
Igår glömde han ett armband på badet och han var SÅ ledsen när han upptäckte det. Det är bra att han säger ifrån till Mellan för Mellan kan vara en riktig retsticka ibland.

Lysande ögonblick! sa...

Men så tråkigt att han har fått ryggskott. hoppas det lägger sig snart. Det låter som att ni har haft en fin dag! :-)