onsdag 13 oktober 2010

Förlåt, ursäkta jag frågar men jag undrar

vad heter han som gör de här sakerna på ditt jobb?

  • plockar ur diskmaskinen. 
  • vattnar blommor i allmänna utrymmen.
  • har hand om insamlingar, presentkassa, kaffekassa.
  • julpyntar
  • påskpyntar.
  • midsommarpyntar.
  • tar bort pynt. 
  • beställer storstädning och fönsterputs. 
  • plockar bort andras glömda disk och ställer in i diskmaskinen. 
  • beställer semlor.
  • beställer lussekatter. 
  • m.m. m.m.
På mitt jobb är alltid Någon som gör allt det som Alla ska hjälpas åt med. 

Det är väldigt många kvinnor på mitt jobb som heter Någon. 

Det är väldigt många män på mitt jobb som inte vet att de heter Alla. 

13 kommentarer:

Shamrock sa...

Stämmer bra det. På mitt jobb är det 80% kvinnor så det funkar trots allt ganska bra...

Malla sa...

Vi har ingen diskmaskin, bara ett yttepyttekök. Alla diskar sitt eget annars blir det att fasligt kackel på kontoret har jag märkt.
Levande blommor har vi inte heller, så inga problem där.
Däremot har jag sett ett par skitfula tomtar och ljusstakar i förrådet som förmodligen ska agera julpynt. Jag ska gömma det och köpa glitter istället. Ska ge ett paket till alla i present så får man pynta bäst man vill :)

Singelmamman sa...

Alla har slutat hos oss, det är bara någon kvar.

Fru Venus sa...

Han heter "Vadå-jag?" ;-)

Gafflan sa...

*Host* Jag gör nästan inget sådant på mitt jobb utan överlåter det med varm hand till ALLA män på jobbet. Förresten, jag tar fram adventljusstakar och så brukar jag köpa fika på fredagar men jag VET att det oftast är kvinnor som heter NÅGON.

nillas liv på pinnen sa...

I det här fallet är jag så manlig som man bara kan bli. Jag gör knappt det där hemma ens. Jo, det där med disken men inget annat.

nillas liv på pinnen sa...

Tjohej, min kommentar publicerades direkt!

Knasterfaster sa...

Shamrock: Jag undrar om det blir julpyntat på arbetsplatser där det bara jobbar män?
Malla: Bra låt dem pynta bäst de vill.
Singelmamman: Stackars någon som får gör allt själv.
Fru Venus: Det är ofta de heter just så. ;)
Gafflan: Du är säkert väldigt bra på att få Alla att göra något!
Nilla: Precis som här då förutom disken för den gör min sambo.
Nilla igen: Vilken frihet jag har gett dig vá?

Veronica sa...

På min arbetsplats skiter typ alla OCH någon i vilket. Det gör mig lika arg varenda gång. Hur j-a svårt kan det va' att stoppa in tallriken i diskmaskinen när man tar sista bullen från fatet t.ex.?!? *arg*

Mina dagar sa...

Men VARFÖR är det likadant på varenda arbetsplats?????
Kram

Knasterfaster sa...

Veronica: Tydligen är det väldigt komplicerat eftersom så få klarar av att göra det.
Eva: Ja, varför??????
Kram

Madlar sa...

Hahaha, underbart inlägg. På mitt jobb är vi bara kvinns men några av dem har tydliga maskulina drag....ser aldrig att diskmaskinen är klar eller att disktrasan är till för att användas.

Knasterfaster sa...

Madlar: Visst är det konstigt?! En kvinnlig sköterska sa till mig en gång att hon inte plockar i/ur diskmaskinen eftersom hon prioriterar patienterna. Tänk om alla skulle resonera så.