söndag 17 oktober 2010

Endast mamman är vaken

Idag ska vi ta i tu med garaget. Vi ska hyra kärra och åka till tippen med en massa skräp. Vi får se när vi kommer igång med det. Det är bara jag som är vaken och jag har inte ens satt på kaffe ännu. (Sambon brukar vakna av kaffebryggaren för vi har vårt sovrum precis intill köket).

På onsdag fyller Sambon år. Jag kommer inte hinna handla något för måndagar och tisdagar jobbar jag ju långa dagar och slutar kl. 17. Här och här och här kan ni läsa om hur jag har firat sambon 2008 och 2009. Det är faktiskt Sambons idé att vi ska ta itu med garaget idag och om vi inte höll på med det så kanske jag kunde ha hunnit åkt iväg och köpt presenter åt honom faktiskt. Jag tror han vill ha en GPS och en klocka som kan mäta havsdjup, vindhastighet, blodtryck, höjd och fart. Sådana grejer kan inte jag köpa, de är för komplicerade ointressanta och för dyra för mig. En gång fick han nytagna skolfoton på barnen som present. Kläder kan jag inte köpa åt honom för vi har så olika smak när det gäller kläder. Jag måste erkänna att hans smak är bättre än min. Nu låter det som om någon är uppe så nu ska jag nog sätta fart.

10 kommentarer:

Fru Venus sa...

Han kan väl få en liten "delbetalning" till sin komplicerade klocka ;-)

Malla sa...

ja, ett presentkort med bidrag på stället där såna där klockor kan köpas?

Ting sa...

Det är svårt att komma på bra presenter.

Shamrock sa...

Knyt ett rött snöre runt magen och lägg dig naken på sängen (för säkerhets skull får du nog se till att det ät barnfritt hemma). Sen kan du vara presenten. Present fixat snabbt och enkelt

Singelmamman sa...

Usch jag har alltid presentköparångest. Och gebortpresentångest. I övrigt bara vanlig ångest. Jag kan tyvärr inte komma med något gott råd. Får ångest av tanken att ge dig fel råd.

Snäckskalsdalen. sa...

Här presentas det inte så mycket längre och det är rätt skönt faktiskt för det går liksom inte......Kram

Tantaluran sa...

Presenter ja.....man vill ju ge det bästa. Men oftast vet man inte vad det är.

Shamrock sa...

Vi ger inte varandra presenter. Vi fyller nästan samtidigt så det verkar bara som att byta pengar.... Vi brukar göra nåt istället.

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Det blir så konstigt att ge pengar för vi har gemensamt konto och använder samma pengar.
Malla: Jag vet inte var han vill köpa sin klocka. Han är väldigt kräsen.
Ting: Jag tycker det är kul att köpa presenter. Till Sambon vill jag så gärna ge något väldigt fint och speciellt och det är svårt att hitta något sådan som inte kostar en förmögenhet.
Shamrock: Ja, vilken bra idé! Jag är ovärderlig så någon mer värdefull present kan han knappast få!!!
Singelmamman: Jag tycker om att ge bort presenter!!!
Snäckskalsdalen: Låter tråkigt tycker jag. Jag vill gärna ha någon liten present då jag fyller år.
Tantaluran: Precis så är det!
Shamrock: Jag vet precis vad ni brukar göra! ;)

Shamrock sa...

I det här fallet var det nog nåt mer rumsrent jag hade i tankarna som restaurangbesök eller liknande... ;)