lördag 23 oktober 2010

Det är lugnt

Vi städar idag. Det går ganska bra.Vår dammsugare har inte fungerat sedan i juni. Sambon gick (kanske 600 meter) till en dammsugarförsäljare nära oss och köpte den reservdel som behövdes. Det gick väldigt lätt!

Förra året vid den här tiden gick det inte alls lika bra för oss. Men vi fixade det!

Vi är bättre på att städa i år. Idag har jag varit hemma hela dagen. Jag har dammat och dammsugit(!). Det var kul att dammsuga nu när det var så länge sedan sist. Imorgon kommer inte gästerna förrän kl. 15. Nu måste jag jaga bort Mellan från vardagsrummet. Han sitter där med sin dator eftersom han inte får ha den i sitt rum. Jag ska dammsuga runt och under matbordet.

Mellan har precis skrivit klart ett referat som han skulle ha lämnat till sin svenskalärare för mer än en månad sedan. Mellan har fått mycket skäll den här veckan. Han har inte fått ha internet  sedan igår. Han fick inte träffa kompisar idag. Han tycker att Sambon och jag är dumma.

Nä va nu??? Någon annan dammsuger!!!........

12 kommentarer:

Gafflan sa...

Vi rensar ju på vinden...
Jo, om Agneta ångrar sig och inte vill ha vinteplaggen sickar jag det du var intresserad av till dig. Ingen kostand för dig jag betalar frakten.
Kram.

Anonym sa...

Jag tror att jag gillar Mellan alltså *s*. Nu skriver han på ett referat? Otrolig skillnad på referat och recension.. nu får han ju skriva exakt det han ser, hör, upplever. Inga egna värderingar, inga så-ska-jag-tycka, bara referera verkligheten. Inte helt enkelt det heller.
/Småländskan

maria sa...

Det där känner jag igen med sonen...inget internet och sen med läxan...Nu är han 20 och tyvärr hoppade han av gymnasiet...

Ha en fin kväll !

Knasterfaster sa...

Gafflan: Vi skulle också behöva rensa våra kattvindar. Om du skickar mig plaggen så skickar jag en julklapp till dig. Jag älskar att handla paket!
Småländskan: Största ska skriva recension. Mellan skrev ett referat. De ser väldigt lika ut men är väldigt olika till sättet. ;)
Maria: Oj, jag hoppas att Mellan väljer ett gymnasieprogram som han kommer att gilla. Han funderar på Musikestet. Största går Natur med musikprofil. Det är svårt att vara lagom mycket "på" när det gäller läxor men när de riskerar att inte få betyg i ett ämne på grund av slöhet så måste det bli konsekvenser...

Gafflan sa...

Agneta tog alla plagg men om jag gör mer fynd ska jag tänka på dig först.
Kram

Malla sa...

Haha, läste precis om förra året :) Gick bättre i år!

Shamrock sa...

Jag behöver oxå städa men jag skjuter upp det... nu ska jag läsa om förra året

Knasterfaster sa...

Gafflan: Ok. då säger vi så. KRAM
Malla: Ha, ha, ha. Hm "harkel" vi har inte städat färdigt ännu men gästerna kommer ju inte förrän kl. 15 imorgon så förutsättningarna är mycket bättre än förra året.
Shamrock: Vi är experter på att skjuta upp och prioritera bort städningen. Måste ha lite press på oss (som att svärmor kommer) för att få någonting gjort. Jag hjälpte till att laga mat i alla fall sedan... Vi åt kycklingwok med ris.

Agneta sa...

Vi dammsuger inte heller särskilt ofta. Ändå funkar vår dammsugare finfint.
Kanske borde man (jag, eller maken) dammsuga lite oftare. Och även tvätta golvet någon gång per kvartal?

Knasterfaster sa...

Agneta: Tvätta golven någon gång per kvartal tycker jag låter som alldeles för ofta. Det räcker väl om man tvättar när man tycker att det ser smutsigt ut? Det var faktiskt riktigt kul att köra dammsugaren idag!

Ulrika sa...

Herregud vem var det som dammsög?
Maken har lovat dammsuga i en vecka nu och jag väntar fortfarande med spänning. Idag blir han tvungen iaf. Han har en del på sin agenda också men släpa dammsugare känner jag inte för nu när jag har så ont i buken.

Denna dag blev ju betydligt trevligare än förra årets iaf.

Knasterfaster sa...

Ulrika: Det var sambon som dammsög! :)
Vi hade inte dammsugit sedan i juni så var 4:e månad är nog ganska lagom. Hoppas din make fick igång dammsugaren idag.