onsdag 6 oktober 2010

Tonfiskröra

Ikväll har vi ätit rostat bröd med tonfiskröra.

Jag gick en sväng på Myrorna innan jag cyklade hem. Det är trevligt att gå omkring där och bara titta på alla prylar. Jag mötte Mellan uppe på stan. Han var också på väg hem så vi tog sällskap. Han påstod att han hade hittat en ny snabbare väg hem så då tog vi den. Jag tror inte att hans väg var varken snabbare eller kortare men det var kul att cykla tillsammans med honom i alla fall. Jag visade honom att jag lånat hans Lamb of God-hood imorse. Har du haft den på jobbet!? Hur många såg det?! frågade han mig då. Ingen tror jag svarade jag. Jag visslade när vi cyklade för att jag kände mig så glad!

Minsta har varit hemma idag tillsammans med Värkmannen. Minsta har ont i halsen.

Ikväll tänker jag titta på Bonde söker fru Arge Snickarn. Det var länge sedan jag tittade på TV.

Nu pågår en diskussion här. Jag tänker INTE ställa mig vid spisen och laga mat bara för att Största inte blev mätt på mackorna och för att Minsta inte tyckte om. Det finns mat i kylskåpet som det bara är att värma. Jag har faktiskt också haft huvudvärk hela dagen.

7 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Ligg unna Minsta så du inte får ont i halsen innan Åland!

Knasterfaster sa...

Jag tänker INTE bli sjuk tills på fredag.

nillas liv på pinnen sa...

De får fixa mat själva!
Och jag ska se Bonde söker fru, tjoho!

Fru Venus sa...

Håll dig borta från Minsta, och vad är det för fel på tonfiskröra?? Gott ju! Tack för ditt härliga mail idag :-) Knäppskåp, haha :-) KRAM

Gafflan sa...

Här tittas varken på bönder eller arga snickare...jag sitter ju här men döttrarna tittar på Bones.

Malla sa...

Nej, du får absolut inte bli sjuk, tänk så skoj ni ska ha! :D
TOnfiskröra är skitgott!

Singelmamman sa...

Tonfiskröra är gott. Varför gör inte jag det oftare? Nä du behöver inte svara, det är en retorisk fråga.