tisdag 19 oktober 2010

Skruttigt

Fick huvudvärk vid 15-tiden idag och den sitter kvar ännu. Imorgon fyller sambon år. Han skjutsade mig och Minsta till köpcentret så att vi skulle kunna köpa presenter. Vi köpte exakt det Sambon hade önskat sig. Inte det jag skrev om häromdagen utan några mycket billigare saker. Den ena lyser i mörker och den andra är ett slags skydd gjort av gummi. (Jag kan inte skriva utförligare än så för han läser ju här sedan och då vet han ju exakt vad det är han kommer att få och då blir det ju ingen överraskning men det blir det förstås inte ändå för han får det han har sagt att han vill ha). Minsta var inte så väldigt intresserad av att hjälpa mig att handla paket till pappa. Han åkte mest med för att se om filmen Draktränaren fanns att köpa på DVD. Det fanns den inte. Han valde i alla fall ett inslagspapper på Claes Ohlsson som han sa "ser väldigt pappaaktigt ut". Det var rödrutigt.

Till vår sena middag åt vi wok med glasnudlar och små minivårrullar. Det var supergott! Det var det enda jag kunde fantisera ihop med min huvudvärk. Det är tur det finns en sådan rätt som wok för det är så himla lätt, snabbt och smidigt att slänga ihop när man inte kommer på något annat. Sambon och jag hjälptes åt att både laga maten och att duka idag. Oftast gör den enda det ena och den andra det andra. Oftast är det jag som lagar jag maten och sedan vägrar jag duka.

Sambon sitter och stämmer gitarren. Tror han har skaffat sig en ny app till mobilen. Det låter fint.

Idag när jag ringde hem till Minsta (ringer honom alltid en gång per eftermiddag) så satt han och drack te. Jag tyckte det lät så mysigt att han lagat te åt sig själv när han kom hem ifrån skolan.
Nu ska jag ta en kopp te.

7 kommentarer:

Gafflan sa...

Ajaj för huvudvärk! Hurra för mat som får snabbt att laga.
Kram

nillas liv på pinnen sa...

Hm, ett slags skydd i gummi...vad kan det vara? Gummistövlar, kanske.

Singelmamman sa...

Har huvudvärken gått över nu, hoppas. Skydd i gummi som lyser i mörkret? Nä hä, felläst. reflex och sydväst. Ja det är bra nu när det är vinter.

Rut-Knut-Tjut sa...

Hoppas huvudvärken är bättre och att sambon får en perfekt födelsedag!

Tantaluran sa...

Huvudvärk är...............skrutt........krya på dig!

Malla sa...

Grattis till sambon!
Skydd av gummi? det låter nästan som..........

Lysande ögonblick! sa...

Men så mysig han är, sitter och dricker te för sig själv.

Och hipp hipp hurra till sambon. Hoppas han blir glad för paketen. :-)