onsdag 19 juni 2013

Avslappnat

Det har gått snabbt att komma in i semesterlunk. Idag har jag umgåtts med mina två äldre söner. Mellan var uppe tidigt tidigt. Redan innan Sambon åkte till jobbet stod Mellan på händer ute på gräsmattan. Sedan har dagen mest gått åt till checkande, dvs jag frågar och sönerna svarar. Det de inte har kunnat svara på har de fått ta reda på. Nu har jag fått svar så nu är jag nöjd. Frågorna gällde sommarstudier och sommarjobb bl.a.

Jag har oljat in trädäcket. Mitt under det arbetet ringde Sambon och sa att han var på väg hem till vår trädgård tillsammans med fem arbetskamrater för att äta lunch och samtidigt passade Zelda på att rymma till grannens trädgård. STÖRSTA!!! ropade jag för då blev det lite mycket. Största och jag fångade kanin. Mellan la ut dynor och duk på uteplatsen till sambon och hans arbetskamrater. Största oljade klart trädäcket medan jag gick in och städade gästtoaletten. Sedan ringde Sambon och sa att de hade ställt in utflykten.

Nu dricker jag grönt te. Jag börjar tycka att det är gott.

Mellan sover middag och sussar så sött.

1 kommentar:

Fru Venus sa...

Jag tycker sambon ska ha ett par minuspoäng här, eller? Tror Zelda skulle gilla vår blåbärsskog :-)