lördag 1 juni 2013

SALE 50%

Det är något konstigt med mig och reor. Idag köpte Sambon två par jeans på MQ-rean som satt som gjutna. De satt fint alltså. Han har gått ned två storlekar i midjan sedan han köpte jeans senast. Han köpte konstigt nog ingen skjorta. Jag var också sugen på att göra ett litet fynd på rean. Ett  linne tror jag att jag letade efter egentligen men jag hittade ingenting. Det jag tittade på var för stort, för brett, för kort, för blommigt, för cerise, för glittrigt, för urringat osv. Allt som var på rean var för mycket av någonting. Bland kläderna som inte var på rea hittade jag däremot jättefina shorts för 990 kronor stycket och blusar helt i min smak för 760 kronor. Hallå, jag har inte råd att köpa så dyra kläder! Så det gjorde jag inte. Jag handlade ingenting. Som vanligt.

Nu ljög jag lite granna här ovanför. Studentkläderna (mina alltså) har jag köpt hos Martha-Mildred. De passar mig. De har haft 50% på allt som inte är nyinkommet. Där handlade jag förra helgen. Men det är finkläder. Nu behöver jag några somriga linnen att ha till vardags.

Vi har haft SOL SOL SOL hela dagen. Jag var tvungen att gå in en stund för jag var solmätt men nu ska jag gå ut igen.

Vem är du som tittar in här så ofta utan att kommentera? Hej på dig! Säg hej till mig.

5 kommentarer:

Aurora sa...

Här i Lund hade vi sol under förmiddagen. då passade gubben och jag på att ta en 2-timmars promenad. Det var varmt. Kram

Fru Venus sa...

Vi har haft jättefin och varm sol sedan halv fem - underbart! :-)
Jag har inte köpt nåt på länge, allt är för litet. Eller fult. Kvällskram!

Susjos sa...

Vi hade sol igår,så jag är alldeles röd i nunan!
Idag har det regnat massor....fast det behövdes! och så kunde jag städa lite inne utan dåligt samvete! :)

Maria sa...

Visst är det konstigt det där med rea. Jag hittar nästan aldrig något jag vill ha på rea. Däremot precis som du en hel del på hängaren bredvid.

Singelmamman sa...

Jag måste veta exakt vad jag vill ha för att hitta något. Och jag önskar att jag också gått ner lite i vikt.