lördag 15 juni 2013

Minsta och den hemliga lådan

Minsta åker till kollo idag. Igår hjälpte jag honom att packa. När jag kom in på hans rum med påslakanet som skulle med höll han på att smussla ned ett skrin i packningen. Han ville inte säga vad han hade där i. Så här i efterhand kan jag lugnt säga att jag gjorde för stor affär av det där skrinet... Ni vet jag inbillade mig det värsta, från att han blivit ilurad att ta med sig något till en äldre kamrat på kollot (ciagaretter?) till att han hade mobil och laddare där i (får inte tas med på kollot). Jag sa att jag inte vill att han håller saker hemligt för mig och att man säkert kan bli avstäng och hemskickad från kollot om man tar med något som kolloledarna inte gillar. Det är inget sa Minsta men jag fick inte titta i lådan. Idag fick jag titta i lådan. Det var ingen höna där i, bara en fjäder. Några plastfigurer... Som skulle föra tur med sig. Aha, ja. Men alltså... Jag kunde inte veta.

4 kommentarer:

Zelda sa...

Naaw, det var lite rart att han smusslade med en sån grej. Han gjorde det säkert för att han kanske tyckte att det var lite pinsamt medan du reagerade som de flesta morsor (inkl mig själv) skulle gjort. Visst är det typiskt att man alltid tror ett par steg värre än vad det är.

Mika sa...

Jag förstår precis... Jag är likadan. Smusslas det måste det vara något hemskt som jag måste, måste, MÅSTE veta.

Singelmamman sa...

Gjort samma sak. Inte mina bästa stunder.

Fru Venus sa...

*fniss* Så bekant, och så sura de blev de små liven.