lördag 29 juni 2013

Det finns kaniner och så finns det Zelda

Idag har Zelda rymt tre gånger.

Imorse när jag kom ut i trädgården låg hon på cementplattorna vid uteplatsen. Jag fångade in henne och hon verkade jättetrött för hon gäspade stort. Hade kanske sprungit lös hela natten.

När jag stod och lagade middagsmaten såg jag två två män och en hund komma in genom vår
trädgårdsgrind. En av männen bar på Zelda. "Tur vår hund är snäll. Er kanin jagade iväg en enormt stor hare borta vid lekplatsen. När haren sprang iväg tydde hon sig till oss". Men åh Zelda inte nu igen! Sambon bar tillbaka henne till buren och kontrollerade noga att det inte fanns några möjliga flyktvägar.

Efter middagen gick Mellan ut och kom strax in igen. "Mamma var är Zelda nurå?"
Medan Sambon sprang till lekplatsen (vilket verkar var hennes favoritplats) letade Mellan och jag åt andra hållet eftersom vi hörde en hund som tokskällde. Vi såg inte Zelda i närheten av hunden så vi vände om och gick tillbaka mot lekplatsen (Sambo hade gått hem och hämtat cykeln). Då satt Zelda vid lekplatsen. Hon ville inte bli infångad och skuttade glatt ifrån Mellan och mig men när jag kastade min tröja över henne, alltså över som över henne så att den landade på andra sidan om henne (en riktig klantmiss av mig), så lät hon mig fånga in henne.

Jag bar hem henne och vi beslutade oss för att låsa in rymlingen. När jag tittade till henne för en stund sedan låg hon i sin matskål. Hon älskar att ligga hårt och kallt nämligen. Jag tror att hon skulle kunna sova på en frysklamp.

7 kommentarer:

Singelmamman sa...

Men vilken liten rymling!
Jag vill sova svalt och gärna på en madrass som inte är alltför mjuk.

Aurora sa...

Vår kanin Ninni rymde också ett antal gånger men hon kom alltid tillbaka. Hon brukade ta sig en tur i skogen intill. Även hon sov helst på ett hårt underlag. Kram

Aurora sa...

Vår kanin Ninni rymde också ett antal gånger men hon kom alltid tillbaka. Hon brukade ta sig en tur i skogen intill. Även hon sov helst på ett hårt underlag. Kram

Fru Venus sa...

Jag älskar Zelda! :-)
Hon skulle passa bra här hos oss i skogen.

Mika sa...

...min katt har också rymt (igen!)...Jag tror inte hon kommer hem igen :-(.

Kram
Mika

Jenny sa...

Haha. En sån toka!

Jenny sa...

Haha! En sån toka!