tisdag 25 juni 2013

Kanelbullar med extra allt

Sambon tyckte att kanelbullarna som vi blev bjudna på var otroligt goda och luftiga. Idag tänker jag försöka överraska honom med lika goda bullar. Jag är inte någon bullbakande mamma. Detta är tredje gången jag bakar bullar sedan 1996. Jag googlade bullrecept och cyklade till Ica för att handla ingredienserna. Tyvärr hade de bara Kesella hallon men jag tog det ändå för jag tänkte att de nog bara blir godare bullar med hallonsmak. Lite somrigare. Sedan har jag haft i både kardemumma, kanel och mandelmassa och strösslat dem med både mandelhack och pärlsocker. Äkta smör förstås. Min filosofi är ju mer gott i bullarna desto godare bullar. Hoppas det stämmer. När jag lagar mat tycker jag att less is more. Jag orkar inte ta bild på de nygräddade bullarna men ni vet hur kanelbullar ser ut.

Nu har Största bjudit mig på lunch: tortillawrap med selleri- tonfiskröra. Mmmmm så gott! Han gjorde dem själv.

Imorse kokade jag jordgubbs- rabarbersylt. Idag kostade jordgubbarna bara 20 kr asken så jag köpte två liter utanför Ica. En gammal dam kom med färdtjänsten och köpte 5 lådor jordgubbar. Igår kostade gubbarna 35 kr asken, då köpte jag inga. Jag undrar om tanten gör av med så mycket sylt. Det måste bli en förskräcklig massa burkar. Jag gjorde sylt på en liter gubbar och det blev två burkar.

Nu ska Största och jag ta en promenad.

1 kommentar:

Sus sa...

Åh fy vad gott!