fredag 14 juni 2013

Stunder av oro

Jag har svårt att koncentrera mig få något vettigt gjort. Det är för att jag oroar mig. Mellan kom hem och stack iväg igen igår kväll. Han skulle kanske sova över hos en kompis. En ny kompis som vi aldrig hade hört talas om förut. Kompisen kan vara en kille eller en tjej för den har ett namn som inte avslöjar könet. Jag tror tjej. Sambon tror kille. Sambon skjutsade Mellan till kompisen igår kväll. Mellan är inte hemma ännu. Jag har ringt och messat sedan kl. 17. Inget svar. Sambon hde stuckit iväg och vindsurfat innan jag kom hem så jag vet inte om han har haft kontakt med Mellan. Har ringt Sambon också. Inget svar.
Förutom Mellan så är Zilla (marsvinet) spårlöst försvunnen sedan igår. Hon går ju ut och in i buren som hon behagar men hon brukar inte gå särskilt långt. Direkt när jag kom hem igår så kände jag att hon inte var kvar. Killarna tror att hon gömmer sig i buskarna men jag vet att hon är försvunnen. Jag misstänker att en katt har tagit henne.
Jag hade arbetstid till kl 15 idag (kom iväg 15.30) så det första Sambon kommer att fråga mig när han kommer hem är varför jag inte har handlat och lagat mat. Nu har Största och hans kompis gått och handlat. Jag har lovat att laga maten när de kommer hem med den. Jag har bara sprungit runt sedan jag kom hem. Har letat efter Zilla och oroat mig för Mellan. Det enda vettiga jag har gjort är att jag har försökt hjälpa Minsta att packa inför hans resa till kollo imorgon.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Men åh så frustrerande. Hoppas de försvunna tu kommer tillbaka snarast.

JaanaM. sa...

Hoppas mellan kommer hem välbehållen! Och att ni hittar marsvinet. Kram

Anonym sa...

Jobbigt att vara orolig! Har själv vuxit upp med en orolig mamma, och det kan man tycka är jobbigt, framför allt när man frigör sig, o hon vill ha koll. Förklara för sonen att du inte kan göra något åt din oro, och att han därför får hålla sig till vissa regler om han vill bo kvar hemma. Egentligen borde det inte heller vara du som håller i alla trådar, o fixa maten på bordet. Jag tror att den som skulle ha mest nytta att komma ut på brädan o rensa skallen med att surfa snarare är du än din man. Hang loose!

Fru Venus sa...

Kunde du inte locka Zilla med mat om hon kanske satt i en buske?