söndag 4 september 2011

Förvirrad

Kramer
Drama
Största brukar gå under namnet Kramer här hemma. Det är mellan mig och Sambon han heter så. Det är för att Största har en sällsam förmåga att liksom drälla nedför trappan från övervåningen. Det låter som det är hjord kameler som kommer nedramlande. När han kommer neddrällande från övervåningen på det där sättet så har har en sådan där yrvaken och förvirrad blick att man inte kan låta bli att tänka på Kramer om man minns Seinfeld på TV. Efter vad som hände igår så kanske vi får kalla honom för Drama istället (som en av killarna Entourage men inga likheter för övrigt).

Idag har jag fått en ny mobil! Jag vete17 hur det gick till. Vi skulle ordna en ny mobil till Mellan eftersom hans druknade i hällregnet häromdagen. Hippsvipps så kom jag hem med en ny mobil. Det var 99 kronor hit och rabatter och avdrag och familjer och friheter hit och dit. Så att hela jag blev ett enda stort frågetecken. Jag visste inte ens att jag behövde en ny mobil. Nu har jag i alla fall en helt egen ny mobil! Mellan fick ingen ny mobil idag. Så det kan gå!

Ikväll har vi grillat och grälat. Så kan det också gå till här hos oss.

4 kommentarer:

Fru Venus sa...

Vilket var godast, grillet eller grälet? En ny mobil är inte fy skam, grattis! Annars liknar ju inte sonen på Kramer, rent utseendemässigt alltså. Kvällskram!

Mika sa...

Hahaha... jag älskar Kramer. Viken ynnest att få leva ihop med ett sådant yrväder.

Grilla och gräla säger du... hm... låter bättre än bakat ugnspannkaka och grälat i alla fall. Det kanske är vädret som gör det.

Kram

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Äsch det var mest Sambon som blev sur för att vi andra inte hjälpte till med middagen när han grillade. Jag lät honom gnälla en stund. Det var på tiden att jag fick en ny mobil! Största har bara den förvirrade looken gemensam med Kramer.
Mika: Ha ha ha. Onekligen låter grillgräl bättre än ungspannkaksgräl. Det sistnämnda faller liksom platt...

Shamrock sa...

Vilken sorts mobil blev det?