torsdag 15 september 2011

Hemfiskbilen

Färsk fisk levererad av hemfiskbilen. Ingen dum idé men vi stod över idag. Nu har fiskbilen stannat hos grannen. Hoppas han får napp där. Sambon handlar tvättmedel. Jag sitter i bilen och väntar och bilmobilbloggar. Vi har slängt pappersförpackningar.

Nu är vi hemma igen.
Ikväll har vi ätit en god morotssoppa.
Senare ikväll måste vi städa i tättstugan för i morgon kommer rörmokaren.
Idag hann jag göra nästan allt på jobbet utom det som jag hade tänkt göra.
En arbetskamrat ska bjuda några vänner på middag nästa vecka och hon frågade mig om råd(!?) Jag blev väldigt förvånad över att hon frågade mig. Men glad.  Jag har lovat henne ett menyförslag tills imorgon.

Förrätt
Snacks och dipsåser från Oil and Vinegar
Huvudrätt
Helstekt fläskfilé i ugn med små klyftiga delikatesspotatisar med rödlök, viltkrydda och färsk timjan. Sweetchilisås.
Efterrätt
Chokladmousse eller ananaspaj (hon vill väldigt gärna ha receptet på min ananaspaj).
Drycker ger jag inte förslag på för jag kan inte det.

7 kommentarer:

Maria sa...

Låter som ett bra menyförslag!! Ananaspaj är supergott :D

Fru Venus sa...

Smart med fiskbil. Menyn låter bra och jag har dryckförslagen; vin, Vin och rabarbervin :-) Nattikram

Knasterfaster sa...

Maria: Ja, jag vet! MUMS!
Fru Venus: Nu har jag pluggat lite (på Systemboolagets hemsida). Jag kom fram till att Jacob´s creek chardonnay skulle passa bäst till huvudrätten. Har jag rätt?

Singelmamman sa...

Du är underbar! Fiskbilen och napp hos grannen!
Och jag mejlar det här inlägget till min kompis som råkar äga en Oil & Vinegar butik.

Lysande ögonblick! sa...

Åh. Fiskbil. Värsta lyxen ju. Och den där menyn lånar jag lite av, för snart är det min tur att bjuda på halv åtta hos mig. Och då måste jag ju samla på mig massa poäng. :)

KRAM!

Mina dagar sa...

Hemfiskbil....coolt!
När jag var liten så kom alltid "Affärsbilen" (i Finland). En vanlig stor buss som rymde ett mindre ICA. Det var alltid ett nöje när den kom.

Sug i dig bara av glädjen du måste ha känt när du blev tillfrågad av kollegan!!!

Du, den där menyn kommer göra succé!! MUMS!

Har du haft receptet på ananaspajen här på bloggen? Om inte så ....snääääla.....

Trevlig fredag på dig!
Varma kramar Eva

Knasterfaster sa...

Ann: Ja, visst var det fyndigt med fisk + napp?! :))
Jag + svägerskan + hennes arb.kamrater har bokat in en kväll hos din kompis i butiken!!!
Alexandra: Den menyn är superlätt att laga. Lycka till med halv8 hos dig!
Eva: När jag var liten kom fiskmoppen. En man på en trehjulig flakmoped som sålde fisk och festis. Sådana där trekantiga festis. :)