lördag 10 september 2011

Vaken!

Häromdagen frågade jag Mellan om han tycker att vi har många regler och förbud här hemma. Han tänkte efter en stund och sa;
 - Den enda regel vi har är att vi inte får komma hem om vi har börjat röka.
Jag tänkte också efter en stund och kom fram till att han hade rätt.
Det betyder inte fri uppfostran. Våra barn får inte bete sig hur som helst. De sköter sig oftast som vi förväntar oss att de ska göra och gör de inte det så säger vi till. Det kan vara allt från att säga till om att duka av sin tallrik från bordet till att inte använda ordet bög som tilltal åt varandra. Hur man gör och hur man är. Det är viktigt. Gör man och är man på ett sätt som känns rätt så upplevs det inte som att man följer en massa regler.


Igår kväll var jag inte hemma. Jag var borta. Inte helt borta. Bara på cykelavstånd. Jag hade med mig min ananaskaka som jag hade bakat. Blev bjuden på mat som var väldigt god. Drack gjorde vi också, bubbel och vin. Det var också gott, vinet var fruktigt.

Det är lördag. Senare idag ska vi åka till Chokladsalongen.Det ser jag fram emot. Verkligen. Jag ska försöka mobilblogga därifrån.

8 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Den ananaskakan är snart slut...=O
Trots den arla morgonstunden.

Som jag kraxar idag skulle man kunna tro att jag var på värsta röjarpartyt igårkväll.

Ting sa...

Ungefär som hemma hos oss.
Vi har inte heller särskilt många regler.
Just för att de inte behövs.

4U2 sa...

Skönt att de inte tycker man tjatar!

Singelmamman sa...

Ananaspajen var jättegod. Tror att jag ska prova att baka en sån. Vi har nog inte heller så mycket regler, mer än språket. Det är viktigt hur vi använder orden. Kram

Shamrock sa...

Chokladsalongen - det låter som ett bra ställe

Tina sa...

Chokladsalongen.... Mmmmmm...

Min fantasi skenade iväg och jag såg stolar och soffor av choklad.

Jösses så korkad man kan vara. ;o))
Dom smälter ju om man sätter sej på något sånt...

Men erkänn, visst vore det häftigt..?

(och sen så ser jag Johnny Depp framför mej??? Why..??)

Fru Venus sa...

Era tre pojkar är väldigt trevliga och väluppfostrade, vet att föra sig. Men det var också riktigt skönt att höra att de kunde tjafsa och ryta till när han (mellan?)inte trodde jag var hemma och hörde :-)) Ni har lyckats bra!

Knasterfaster sa...

Nilla: Hoppas kakan gjorde susen för förkylningen. :)
Ting: Det finns många regler som inte behövs. ;)
4U2: Jag hatar att tjata..
Singelmamman: Ord är viktiga. Så sant!
Shamrock: Det är det!
Tina: Det fanns chokladmassage... Tyvärr var inte Johnny Depp där.
Fru Venus: Tack!