torsdag 8 september 2011

Läxhjälp

Minsta och jag har fikat ute i eftermiddagssolen!

Satt och pratade med Största. Han stod vid köksbänken och jag satt vid köksbordet. Frågade lite om ditt och datt angående skolan och läxorna. Det går bra sa Största. Det är bara den där svenskauppgiften som jag inte har kommit igång med ännu. Ja, just den ja, sa jag. Han har berättat för mig att han har som uppgift att skriva en insändare. Jag vet inte vad jag ska skriva om sa Största. Skriv om alla idioter som inte kan cykla som folk föreslog jag. Det tyckte inte Största var något bra förslag. Skriv att du vill att det skall finnas ett ämne i skolan som heter Alkohol- och narkotikakunskap sa jag då. Det tyckte Största var en jättebra idé! Jag ska skriva att vi borde få lära oss hur  man bränner hemma och hur man rullar en joint!
Hm.....
Det var kanske inte så jag tänkte...
Största säger att svenskaläraren kommer att skratta när hon läser hans insändare.
Jag hoppas det...

4 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Hahaha! Kille med humor ju!

Mina dagar sa...

Men vilken bra idé på skolämne! Så tar dom dit några gamla pundare och alkoholister som får berätta om baksidan!

Men ha ha ha...Största är bra rolig han:) Hoppas han skriver om det ämnet! Så fröken får skratta:D

Gafflan sa...

HAHAHAHA! Man slutar aldrig förvånas över sina barn. Låt oss hoppas att läraren har humor ;DD

Singelmamman sa...

Jag vill absolut tro att läraren har humor. Det är ju det språkliga som är det viktiga.